Jump to content

Priser på løft og leie av krybbe i Oslofjorden


Enzo

Recommended Posts

Vi har en 43fot seilbåt som vi tenkte å få løftet ut av vannet, spylt, leid krybbe og løftet ut igjen, det hele på ca 30timer.

 

Prisen på dette hos Vallø marina er nå 4400.- for løft opp og ut igien inkl leie av høytrykkspyler. Så kommer leie av krybbe i ett døgn i tillegg på 1400.-

 

Jeg gjorde det samme med en 40foter hos de for et par år siden og slapp da med totalt under 3000.- for hele pakka, her snakker vi 5800.- og jeg synes det er hårreisende dyrt.

Er det noen som kan komme med et alternativ andre steder i fjorden her, drøbak,Son,Moss,Nøtterøy,Tjøme,Horten eller noe, hvor de kan gjøre dette rimeligere.

Er det evnt noen som har en seilbåtkrybbe til så stor båt å låne/leie så kan jeg få løftet med travelliften på Jarlsø istedet

Link to post
Share on other sites

Du vil vel kanskje ha gjort det relativt snart?

 

Jeg ligger på land på Vallø nå, og har den store Ilas-krybben som er for båter opp til 45-fot (selv om jeg bare har 34 fot)

Båten min skal ikke ut før 27. april, men etter dette er det ikke noe problem å låne krybba om du skulle ha bruk for det.

Link to post
Share on other sites

Om det er noen trøst.

Valle er fortsatt betraktelig rimeligere enn Framnes.

43 fot opp til 1 uke på land inkl spyling, vil bli den nette sum av kr.7955,-

Hvis du låner høytrykkspyleren og spyler selv, slipper du unna med "kun" 6665,-

Om du er på land i 12 timer eller en uke spille ingen rolle.

Tenkte meg på Land noen dager i uke 16, mulig jeg og en til går til Skien og slipper på oppsiden av slusa.

Der er det, etter hva jeg har hørt rimelige priser.

Betaler ikke 5580,- for 3-4 dager på land på Framnes om jeg kan ungå det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Sverige og Danmark er nok ikke aktuelt, det er grenser da for hvor mye jeg vil gjøre ekstra for å spare noen 1000lapper, tenkte bare om det kanskje var halve prisen ett eller annet sted en 3-4timers seiltur fra Tønsberg så kunne jeg jo ta den opp der istedet.

Link to post
Share on other sites

i son koster det vel mer enn det gitt. I tyskland kostet det imidlertid 40 euro for 5 timer på land ifjor..

På storsand 1 døgn, båt over 36' kr. 2193,75 tror MVA kommer i tillegg. Men båten må være maks 3,90 bred og stikke under 2,5 meter og veie under 12 tonn..

Tillegg per ekstra dag er 140 kroner. Du får ta kontakt med de http://www.heromarin.no/priser.html

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...