Lars H. Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Etter en heller krass (men samtidig åpen for problemer på egen PC) mail til ICE igår, fikk jeg idag telefon fra ICE fra et damemenneske som faktisk forsto problemet mitt. Og hun var 99% sikker på at ikke problemet lå på noen av mine maskiner. Etter mye testing frem og tilbake der jeg faktisk mistet nettforbindelsen mens jeg pratet med henne, dukket plutselig ordet "dvale" opp i samtalen. Er det så at modemet går i dvale etter en tid uten surfing? Da ble hun usikker og skulle snakke med ekspertene og ringe meg tilbake. Så nå holder jeg meg i nærheten av telefonen og venter på tilbakeringing fra henne. Så vent på neste kapittel i soga om U90-modem og ICE! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Etter mye testing frem og tilbake der jeg faktisk mistet nettforbindelsen mens jeg pratet med henne, dukket plutselig ordet "dvale" opp i samtalen. Er det så at modemet går i dvale etter en tid uten surfing? Lars H. Dvale, du! Et modem som plutselig går i dvale er jo et interessant fenomen. Skal bli spennende å høre hva de melder tilbake fra ICE. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Og så var det siste nytt i soga: Først ringte det en fra teknisk avdeling hos ICE, og så hun fra support igjen da den samtalen var ferdig. Nå tror jeg de endelig tar dette alvorlig og vil bli ferdig med saken. Og så langt jeg forsto, betød ikke dvale at forbindelsen skulle gå helt ned. Så snart jeg begynte å surfe eller at feks. et overvåkingskamera ønsket å sende en e-mail, skulle det gå ut av dvale. Nå har de satt på ytterligere overvåking på modemet mitt, så får vi se hva som skjer. Men dette skal jeg ha iorden før båtsesongen i april! Jeg ble også bedt om å holde "linjen varm" med jevne mellomrom ved feks. å pinge en eller annen adresse for å se om det har noen betydning. Vedkommende hadde ikke opplysning om hvordan, men mente det kunne gjøres. Så, dere eksperter, - hvordan setter jeg opp automatisk ping hvert feks. 10. minutt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 (redigert) Nå har jeg pinget automatisk hvert annet minutt fra PC'n med U90 modemet mot google.com, men plutselig falt modemet ut likevel. Nå har jeg endret til hvert minutt, så får jeg se om det holder modemet "varmt". Men jeg tviler nå på at det skal hjelpe. Og der kom det et plopp-lyd fra PC'n og nettet gikk ned, - mens jeg skrev dette! Lars H. Redigert 13.Mars.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Min nye router tar en pause men jevne mellomrom. Jeg merker det godt når jeg setter på internettradio og ser at hjulet i midten på displayet går rundt og voser at ingen signaler kommer. Til daglig står routeren i lastebilen som tilbakelegger en fast rute på rundt 20 mil. Den gamle routeren fungerer kjmpefint og ser ingen grunn til å kaste bort mer tid på dette. ICE tar den nye routeren i retur og jeg får penger tilbake. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dante Svart 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 (redigert) Hei Lars! Skal du pinge konstant kan du gjøre følgende i cmd: ping 8.8.8.8 -t Jeg pinger her google sin dns server... Hvis du ønsker å dokumentere din ping kan du "pipe" ut dette til en tekstfil på følgende måte: ping 8.8.8.8 -t >> c:\pingresultat.txt Redigert 13.Mars.2012 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Hei Imponert over deg Lars som ikke lar deg knekke, men prøver å komme til bunns i saken. Du skal se det kommer noe nyttig ut av den dialogen du har fått med ICE nå. Sammtidig tenker på om det kan være noe helt eksternt som lager trøbbel for deg. Interferens fra industri i nærheten eller annet utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 14.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Lars Skal si du har fått kjørt deg, kjedelig med et nytt modem som burde fungert. Har som andre her r90 modemet, og har hatt det operativt i 2mnd uten problemer utover gjenstart 2 ganger. Opplever 3 ganger hastighet i forhold til det gamle. I og med at dette er helt nytt regnet jeg med at det kunne være noe bugs i softwaren, og det vil nok helt sikkert komme en oppdatering, men som sagt er jeg strålende fornøyd så langt. Hvorfor satser du ikke heller på r90 Lars? Dette gir større fleksibilitet mht. plassering for mottak/muligheter for flere brukere om gangen samt innebygget batteri som gir deg netttilgang noen timer etter et mulig strømbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Imponert over deg Lars som ikke lar deg knekke, men prøver å komme til bunns i saken. Du skal se det kommer noe nyttig ut av den dialogen du har fått med ICE nå. Det er ikke noe å bli imponert over. Når en kjøper et produkt en ser klare fordeler med i forhold til et tidligere produkt, forventer jeg at produktet skal fungere. I dette tilfellet gjelder det en 3-dobling av hastigheten. Og skulle jeg feks. bestilt strøm fra en ny nettleverandør som har billigere strøm enn Hafslund, ville jeg ikke godtatt at strømmen falt bort midt under dagsrevyen. Nei, - selv om jeg tidligere har vært svært godt fornøyd med ICE så skal de få kjøre seg til de kan levere det de lover! Sammtidig tenker på om det kan være noe helt eksternt som lager trøbbel for deg. Interferens fra industri i nærheten eller annet utstyr. Det har jeg tenkt på, men jeg bor i et rent boligområde uten kjente støykilder. Jeg har også testet ved å flytte PC'n men modemet til et annet sted i huset, langt fra andre PC'er og elektronikk og også vekk fra lysstoffrør og sparepærer. Hvorfor satser du ikke heller på r90 Lars? Dette gir større fleksibilitet mht. plassering for mottak/muligheter for flere brukere om gangen samt innebygget batteri som gir deg netttilgang noen timer etter et mulig strømbrudd. Det er fordi R90 routeren tar mye plass både i båten og frem og tilbake mellom båt og hjemme. Og jeg er eneste bruker, enten jeg er i båten eller andre steder. Med U90 modemet er heller ikke strømbrudd noe problem, det får jo strøm via USB-kontakten, og dermed funker det så lenge det er strøm på laptop'n. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fluefiskeren Svart 14.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Visst har du vel strøm :giggle: ,og forstår det med plass, har ikke noe erfaring med usb modemet, og etter hva jeg leser her så styrer jeg unna, men etter alt Lars har prøvd så kan jeg ikke forstå noe annet enn at det er i softwaren problemet ligger. Håper Ice tar dette på alvor og kommer med en oppdatering ASAP! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Får vel komme med litt oppdatering. Enn så lenge har ikke ICE funnet ut hvorfor jeg mister forbindelsen. Men det virker som om de tar dette alvorlig. Det er ikke lenger bare "damen på sentralen" jeg har kontakt med, men datakyndige folk lenger inne i teknisk avdeling. De vil ikke gi opp å løse problemet, men har erkjent at det kan ta tid. Så vi har kommet til en avtale. De sender meg en R90 router som erstatning for U90 modemet som jeg sender i retur, kostnadsfritt så langt jeg forsto. Da er det bare å håpe på at routeren oppfører seg ordentlig. Og gjør den ikke det, får de den i retur sammen med angrefristskjemaet innen 14 dager og jeg finner meg en annen leverandør med samme priser i Norge som Sverige. Det kan i hvert fall Tele2 levere. Det skal bli litt spennende å leke seg med en ny router for en sta gutt som aldri vil bli voksen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Det skal bli litt spennende å leke seg med en ny router for en sta gutt som aldri vil bli voksen! Lars H. Jeg venter i spenning. Og beholder samtidig min treige D35 router inntil så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Og jeg har fremdeles mitt treige D50 modem som jeg kan få aktivert når som helst. Det er kjøpt og betalt for lenge siden så det er kun månedsavgift å betale. Så det er jo også et alternativ. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 Hei. Og da var en R90 router i hus. Det gikk raskt, kun to dager. Har ikke fått testet den så mange timene da mesteparten av dagen ble i båthavnen der presenningen ble fjernet fra Trudelutt. Det er isfritt i havnen, så når vasking fra dollboard og ned pluss litt flekking på bunnstoffet er gjort, er det klart for sjøsetting. Men dere som allerede har R90 routeren, hvilken type antennekontakter er det på den? På min eksterne antenne er det nemlig FME-kontakt, så jeg må skifte kontakt der, eller skaffe meg en overgang. For modemet brukte jeg en slik overgang fra FME til minikontakten på modemet. Skulle jeg få noen problemer med routeren også, skal jeg følge opp i denne tråden. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 Men dere som allerede har R90 routeren, hvilken type antennekontakter er det på den? På min eksterne antenne er det nemlig FME-kontakt, så jeg må skifte kontakt der, eller skaffe meg en overgang. Samme som på D35; aner ikke hva den heter. Passer ikke kontakten på kabelen fra ekstern-antenna di, så er vel løsningen å ta med seg en R90-antenne (for å se kontakt-typen) og antennekabelen til noen som selger kontakter, og be dem om å montere på en passende. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 Hei. Rotet litt i skuffene her hjemme og trodde jeg hadde funnet rett overgang, men det var nr en FME til mini UHF adapter. Bladde så litt i ELFA katalogen, og det ser så absolutt ut til at det er en FME til TCN adapter jeg trenger, art. 46-631-34 til kr.82,20,- Så da blir det en svipptur inn til Oslo. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 okei; jeg kjente ikke betegnelsen FME. TCN-pluggen likner veldig på den som er på antennekabelen min. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Etter en mail til support hos ICE, sender de meg kostnadsfritt en adapter, ikke værst? Ellers hadde jeg svært god hastighet på routeren idag formiddag: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Det er bra Lars, si fra når du er fornøyd slik at vi andre kan oppgradere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Speedtest idag, All Time High hos meg med R90 router! Heia ICE. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 26.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Bladde så litt i ELFA katalogen, og det ser så absolutt ut til at det er en FME til TCN adapter jeg trenger, art. 46-631-34 til kr.82,20,- Så da blir det en svipptur inn til Oslo. Du mener kanskje TNC? De ser slik ut. Jeg har slike i min ICE, både D35 og R90 - og i GPS-kabelen til AIS-transponderen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Selvfølgelig, her var det en liten trykkleif. ICE skulle forresten sende meg en slik adapter gratis idag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 26.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 det var Permo i Frstad som gav tilbakemelding til meg om at ICE jo bruker TNC-kontakter. (Jeg skal kappe den alt-for-lange GPS-kabelen til AISen og trengte en ny plugg å presse fast på kabelen). Men da er vi enige, og kan hygge oss med ICE og AIS og altmulig Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Etter andres erfaringer her har jeg bestilt R90 routeren i dag. 999 kroner + frakt for oppgradering. Lurer litt på hva vi skal bruke den gamle routeren til - men det finner vi nok ut av etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Lurer litt på hva vi skal bruke den gamle routeren til - men det finner vi nok ut av etterhvert Om ikke ICE vil ha den i retur så setter du den i hvert fall inntil videre over på ukesabb... så har du den som reserve. Det koster ingen ting så lenge den er avslått Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.