Jump to content

Mitt nye ICE U90 USB-modem krangler, kun mitt?

Lars H.

Recommended Posts

Innenfor Rauer i går på vei ned til Koster sluttet routeren å virke. Jeg ringte ICE etter en tid og fikk beskjed om å resette routeren. Vi gjorde dette og routeren begynte å gi oss signaler. Nå ligger signalene åpne og det liker vi dårlig. Vi slår den av når vi ikke bruker signalene.

Så til det jeg vil fram til. Jeg må legge inn nytt passord og trenger IP-adressen for å finne oppsettsiden til ICE.

Kan jeg bruke IPadden ved å slå på simlortet og bruke den til å legge inn nytt passord?

Dama på ICE sa nei og at jeg måtte bruke en pc.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Innenfor Rauer i går på vei ned til Koster sluttet routeren å virke. Jeg ringte ICE etter en tid og fikk beskjed om å resette routeren. Vi gjorde dette og routeren begynte å gi oss signaler. Nå ligger signalene åpne og det liker vi dårlig. Vi slår den av når vi ikke bruker signalene. Så til det jeg vil fram til. Jeg må legge inn nytt passord og trenger IP-adressen for å finne oppsettsiden til ICE. Kan jeg bruke IPadden ved å slå på simlortet og bruke den til å legge inn nytt passord?Dama på ICE sa nei og at jeg måtte bruke en pc.

Den interne IP- adressen til ruteren er 192.168.0.1. skriv inn: http://192.168.0.1 i adressefeltet.

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Hei.

Passord for routeren setter du inn her:

system_settings3.gif

Og her setter du opp det trådløse nettverket ditt:

wireless_settings3.gif

Lars H.

fra ICE router

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 måneder senere...

Nå har jeg hverken routeren eller manualen her hjemme, men så langt jeg husker er det en option som heter noe slik som "Reset to Factory Settings" eller noe slikt. Da forutsetter jeg at du kommer inn på selve roteren som admin. Ellers fungerer min router helt utmerket med utrolig mye bedre hastighet på steder der det tidligere var heller bedrøvelig men brukbart med det gamle modemet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kommer du ikke inn i menyen for routeren med standard brukernavn og passord i det hele tatt? Nå har jeg som sagt ikke routeren fremfor meg, men de fleste routere har da en "Reset" knapp? Og den er gjerne utformet som et lite hull der en må stikke inn en liten synål for å operere den?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...