Astor Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Innenfor Rauer i går på vei ned til Koster sluttet routeren å virke. Jeg ringte ICE etter en tid og fikk beskjed om å resette routeren. Vi gjorde dette og routeren begynte å gi oss signaler. Nå ligger signalene åpne og det liker vi dårlig. Vi slår den av når vi ikke bruker signalene. Så til det jeg vil fram til. Jeg må legge inn nytt passord og trenger IP-adressen for å finne oppsettsiden til ICE. Kan jeg bruke IPadden ved å slå på simlortet og bruke den til å legge inn nytt passord? Dama på ICE sa nei og at jeg måtte bruke en pc. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 På andre routere funker det helt fint å bruke ipad. Jeg vil tro spørsmålet er om internettsiden til routeren støtter safari. Det kan neppe skje noe galt,o g så lenge du kan resette manuelt har du en back up tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 (redigert) Innenfor Rauer i går på vei ned til Koster sluttet routeren å virke. Jeg ringte ICE etter en tid og fikk beskjed om å resette routeren. Vi gjorde dette og routeren begynte å gi oss signaler. Nå ligger signalene åpne og det liker vi dårlig. Vi slår den av når vi ikke bruker signalene. Så til det jeg vil fram til. Jeg må legge inn nytt passord og trenger IP-adressen for å finne oppsettsiden til ICE. Kan jeg bruke IPadden ved å slå på simlortet og bruke den til å legge inn nytt passord?Dama på ICE sa nei og at jeg måtte bruke en pc. Den interne IP- adressen til ruteren er 192.168.0.1. skriv inn: http://192.168.0.1 i adressefeltet. Redigert 30.Mars.2012 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Bonus Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Dama på ICE sa nei og at jeg måtte bruke en pc. Damer skal du lytte til, Inge. Du får spørre en i ditt nærmiljø pent om å få låne en skikkelig PC Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Og eneste grunnen til at han har PC er fordi dama hans eier ipaden Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Jeg tror ICE-dama farer med vranglære. Min ruter har så langt kun vært "tilsnakka" via iPad uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 (redigert) Flott karer! Da har jeg forandret fra admin til nytt passord for å komme inn på siden. Jeg har forandret navnet på routeren men hvor legger jeg inn passordet? Mange takk. Nå er nettet låst. Redigert 30.Mars.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Hei. Passord for routeren setter du inn her: Og her setter du opp det trådløse nettverket ditt: Lars H. fra ICE router Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Anbefaler deg å ikke bruke den gamle wep krypteringen. Den er lett å knekke. WPA2 er bedre. Har ingen praktiske konsekvenser for noen ved bruk så langt jeg kjenner. Men her er det jo så mange som kan så mye så er det noen forskjell for brukerne om man bruker wep, wpa eller wpa2? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Takk Lars og dere andre. Det jeg trengte var IP-adressen. Resten gikk greit. Genererte passordet mitt og fikk tall og bokstaver tilbake som nå er passordet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Nå har jeg og fått den nye r90 routeren, men når jeg skulle legge inn sikkerhetsnøkkelen så hang pcen seg opp og noe rart skjedde så jeg har ikke koden, er det mulig å resette den lagrede nøkkelen å begynne på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Nå har jeg hverken routeren eller manualen her hjemme, men så langt jeg husker er det en option som heter noe slik som "Reset to Factory Settings" eller noe slikt. Da forutsetter jeg at du kommer inn på selve roteren som admin. Ellers fungerer min router helt utmerket med utrolig mye bedre hastighet på steder der det tidligere var heller bedrøvelig men brukbart med det gamle modemet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Høres fornuftig ut, men hvordan kommer jeg inn der jeg kan gjøre dette? Har sett på "min side" men finner ingen ting Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 har du prøvd å kople til r90-en med kabel? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Koblet til med kabel, men kommer ikke på nett. Må på ett eller annet vis få gjennopprettet fabrikkinnstillingene slik som Lars H sier. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Kommer du ikke inn i menyen for routeren med standard brukernavn og passord i det hele tatt? Nå har jeg som sagt ikke routeren fremfor meg, men de fleste routere har da en "Reset" knapp? Og den er gjerne utformet som et lite hull der en må stikke inn en liten synål for å operere den? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Har funnet resetknappen, men den aksepterer ikke brukernavn eller passord uansett hva jeg gjør. Har sendt mail ti ice, men det kan vel ta tid før jeg får svar på det. Suport stenger kl. 17 så der er det ikke noe hjelp å få. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Prøv med brukernavn admin og det samme med passordet. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Har forsøkt det og. Sukk! Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 (redigert) Har byttet til det nye ICE modemet, og hastigheten er helt super de fleste steder, men har intrykk av at den innebygde antennen gir dårligere dekning enn på det gamle modemet, og vurderer derfor en utvendig antenne. Ser at ICE selger noen, men synes de er dyre - noen som har erfaring med andre antenner ? Redigert 13.Juni.2012 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.