powerpuff Startet 9.Mars.2012 Del på Facebook Startet 9.Mars.2012 (redigert) Har bestillt et "mercruiser scantool" for å kunne sjekke mine 4,2 ES 250HP dieselmotorer, men har ikke noen instruksjonsbok til hvordan eg skal tolke dei forskjellige feilkoder ( som eg forhåpentlig aldri vil se noen av )man kan lese med dette verktøyet, og det er mulig å teste dysene også med dette, men da trenger eg en instruksjonsbok eller lignende for hvordan dette skal gjøres/tolkes ...noen som kan hjelpe meg med dette ? Det skal også være mulig å lese brennstoff forbruk under gange med dette verktøyet, slik at eg kan teste hvilken hastighet/turtall som er mest økonomisk på min båt Redigert 9.Mars.2012 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 (redigert) Det står normalt i servicemanualen til motoren din. Det ligger noe generelt om bruk på sidene til produsenten av instrumentet, Rinda! Litt usikker på om det er manual til motoren din, men du kan prøve boatinfo! Det ligger i hvert fall noen manualer til diverse PCM/ECM moduler med diverse feilkoder osv. der? Redigert 11.Mars.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 11.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Takker for tipset Har vært inne og sjekket på boatinfo, mye nyttig her , men vanskelig å finne frem... Vet ikke hvilken PVM/ECM type det er på mine motorer, så eg finner ikke noe annet enn serviceboka(nr.22?) i denne står det endel om feilkoder, men ikke alt. Håpet det finnes en feilsøkings "manual" av et eller annet slag, RINDA har ikke dette, dei produserer bare instrumentet/feilsøkingsboksen.... Noen som vet hva eller hvor eg skal leite eller søke etter dette? Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Dette er en svært enkel boks som du klarer deg greit uten papirer på. Har brukt den på en del motorer og har aldri lest et ord i boka. Klar og tydelig meny, så om du ikke finner bok så er det ingen katastrofe. Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 12.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 (redigert) Høres bra ut, eg er ikke noen datanerd, så det må være enkelt om eg skal bruke den. har du brukt denne til å teste injektorer også? Eg har funnet noe, dvs hvordan oversette feilkoder osv i Mercruiser servicemanual nr22, men ikke noe om hvordan eg skal bruke dette verktøyet til å teste dysene. Redigert 12.Mars.2012 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marcus^ Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Sjekk ut denne http://www.rinda.com/acro/merc_manual_v6.pdf :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.