Jump to content

Mercruiser Scantool - instruksjonsbok/feilkoder søkes

powerpuff

Recommended Posts

Har bestillt et "mercruiser scantool" for å kunne sjekke mine 4,2 ES 250HP dieselmotorer, men har ikke noen instruksjonsbok til hvordan eg skal tolke dei forskjellige feilkoder ( som eg forhåpentlig aldri vil se noen av :rolleyes: )man kan lese med dette verktøyet, og det er mulig å teste dysene også med dette, men da trenger eg en instruksjonsbok eller lignende for hvordan dette skal gjøres/tolkes :confused: ...noen som kan hjelpe meg med dette :confused: ?

Det skal også være mulig å lese brennstoff forbruk under gange med dette verktøyet, slik at eg kan teste hvilken hastighet/turtall som er mest økonomisk på min båt :thumbsup:

merctool3.gif

Redigert av powerpuff (see edit history)

Takker for tipset :thumbsup:

Har vært inne og sjekket på boatinfo, mye nyttig her , men vanskelig å finne frem...

Vet ikke hvilken PVM/ECM type det er på mine motorer, så eg finner ikke noe annet enn serviceboka(nr.22?)

i denne står det endel om feilkoder, men ikke alt. Håpet det finnes en feilsøkings "manual" av et eller annet slag, RINDA har ikke dette, dei produserer bare instrumentet/feilsøkingsboksen.... :confused:

Noen som vet hva eller hvor eg skal leite eller søke etter dette?

Høres bra ut, eg er ikke noen datanerd, så det må være enkelt om eg skal bruke den. har du brukt denne til å teste injektorer også?

Eg har funnet noe, dvs hvordan oversette feilkoder osv i Mercruiser servicemanual nr22, men ikke noe om hvordan eg skal bruke dette verktøyet til å teste dysene.

Redigert av powerpuff (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...