"Mathilde" Startet 10.Mars.2012 Del på Facebook Startet 10.Mars.2012 Noen som har erfaring med dette tilsetningstoffet: Batterifornyer? Produktet skal, iflg forhandler, friske opp gamle batterier og forlenge levetiden? Er dette bare lurium? Virker jo fristende Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Mars.2012 Del på Facebook Svart 10.Mars.2012 Her er datablad på stoffet. Har lest et sted at det bedrer batteriet men kan skade det etter en stund. Det er jo ikke det som står i reklamen da. Interessant hvis det virker. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.Mars.2012 Del på Facebook Svart 10.Mars.2012 Blir jo litt skeptisk når jeg leser nederst i linken Mathilde har lagt ut. En delstrek til hver celle i 12 volt batteri, men 2 streker pr celle i 6 volt batteri. Det ser heller ikke ut til at størrelse på batteri har nevneverdig betydning, enten det er 6 eller 12 volt. Det er jo merkelig for volumet er jo mye større pr celle i ett 150 ah enn det er i ett 60 ah. Og hvorfor dobbel dose på ett 6 volt batteri?? Ei celle er ei celle samme om den står i ett 12 eller 6 volt batteri. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 10.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2012 Interessant hvis det virker. Absolutt! Noen som vet mer om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Mars.2012 Del på Facebook Svart 10.Mars.2012 Absolutt fullt mulig at eit kjemikalisk tilsetting kan gjere denne jobben som reklamert for, slik eg ser det. Skulle være fullt mulig å teste det enkelt ved slike helle oppi slike celler som var avbildet tidligere i ein anna tråd. Hvordan man en skal gå fram for å ta bilde nedi eit sånn lite hull Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ÅtteGlass Svart 10.Mars.2012 Del på Facebook Svart 10.Mars.2012 Hvis det hjelper på et batteris levetid og ytevne at man tilfører en blanding av oksalsyre, kadmiumsulfat og aluminiumssulfat i elektrolytten, så skulle en kanskje tro at Sønnak, Varta og andre batteriprodusenter allerede brukte dette "knepet"???? Må jo være en kjempefordel å reklamere med at deres batterier varer lengre enn konkurrentenes.....??? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Prolimit Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Blyet som sulfaterer og ramler av platene og ned på bunnen av batteriet tror jeg ikke hopper opp og settet deg fast på platene igjen for at,man heller på litt vidunder middel. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Prolimit Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Blyet som sulfaterer og ramler av platene og ned på bunnen av batteriet, tror jeg ikke hopper opp og setter deg fast på platene igjen for at man heller på litt vidunder middel. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
SveinHa Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Det som har ramlet av og ligger i bunnen blir jo selvsagt liggende der men at et slikt tilsetningsstoff kan rense platene og dermed gi litt ekstra levetid ser jeg slett ikke som umulig. Et velholdt batteri som etter 10+ år begynner å virke dårlig er nok oppbrukt men om batteriet er sulfatert pga. lite lading over lang tid kan jeg godt tenke meg at slike stoffer kan gi en god virkning. Vet for lite både om batteriets og tilsetningsstoffets kjemi til å være sikker men det kan virke sannsynlig at det vil virke på enkelte batterier. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
TMS Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 1. Noen som vet hvor man får kjøpt Omega 908 ? Jeg har ringt Norsk Industriolje, de har sluttet å importere. De trodde Bilextra eller Mekonomen kanskje hadde noe igjen på lager. Jeg har ringt noen av de, men ingen hadde på lager. 2. Jeg har 2 stk 140 ah forbruksbatterier som var nesten tørre. Har etterfyllt vann og ladet opp. Etter ca en times seiling og ca 8 amp forbruk, viser batterimonitoren 50%. Startet motoren og dynamoen leverte 70 amp/h til å begynne med og har stabilisert seg på ca 6 amp. Etter en times motorgang har batteriet tatt i mot kun 10 amp. Er dette nok info til å konkludere med at batteriene er kaputt? Sitér dette innlegget TMS Link to post
BOBO II Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Jeg var også ute efter dette produktet i fjor sommer fikk kontakt med en kar på Renag da de reklamerte med produktet på siden sin. Hyggelig kar som ringte meg opp etter et par dager og forklarte som TMS skriver dette produktet gikk ut for en stund siden og kommer ikke tilbake pga etterspørselen. Da sier det meg noe om at dette ikke kan ha hatt noe særlig positiv virkning på slappe batterier............. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
avmønstret5 Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Ta heller en skje Omega tran. bra for ditt indre batteri ;-) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Da blir det nytt 245 ah gel batteri :-) Sitér dette innlegget TMS Link to post
jerognal Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 (redigert) Kjøp heller en skikkelig lader som har funksjon for å booste opp igjen gamle batterier. Kjøpte en C-tek lader i campingbilen med slik funksjon og satte på dette programmet. Det freshet opp campingbatteriene fra hvilespenning på 12,7 til 13,5. Denne boostingen skal fjerne oksydasjon i batteriet. Ser ut som det funker og. Redigert 3.August.2013 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Mye lurium på boks har dukket opp de siste årene... Mange utspekulerte triks er brukt for å berike seg. Har ingen tro på slik batterifornyer. Hvis det fjerner sulfatering, vil denne falle ned i bunnen av batteriet, og bli der. Når / hvis dette laget blir tykt nok, vil det kortslutte cellen i bunn, og da er det slutt. HVIS det fjerner sulfatering da... For den som er spes. Intr. I sulfatering, ta et søk her på Bp, du vil finne MYE om emnet? Et batteri's levetid er bestemt av behandlingen. Å tyne noen ukers lengre levetid ut av et dårlig batteri, er neppe verd anstrengelsen. Det eneste "midlet" JEG har lyktes litt med, er høyfrekvenslading (se tidligere omtaler), samt skikkelig vedlikehold og bruk. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
TMS Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Nye batterier er bestilt fra Batteribilen.no. De kommer og monterer på mandag. (2 x 150ah TAB Batterier). Skal være flinkere til å sjekke/etterfylle vann. Ligger stort sett med landstrøm og lading hele året (Mobitronic 45amp) Sitér dette innlegget TMS Link to post
avmønstret5 Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 (redigert) Kunne ikke være mer enig med Marwind. Husker fra 40 år tilbake da vår utmerkede og erfarne lab.lærer advarte oss mot lurium på boks. "Det vil alltid komme ny varianter av tilsettning, ingenting virker og mye er skadelig", sa han, det var da snakk om smøroljer. Tror han hadde evig rett. Redigert 3.August.2013 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.