Jump to content

Prosjekt: Risørskøyte 35 fot

Andreas_E

Recommended Posts

Heisann. Er ny her på baatplassen.no Har lest mye tråder i forumet og lært mye. Har nylig kjøpt en 35 fots "Risørskøyte" Jeg sier "Risørskøyte" fordi skøyta jo ikke er særlig orginal. Den har ett enormt styrhus som ikke er helt etter boka.... men for meg passer det bra , da jeg skal bo i båten denne sommeren. Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder og sånn etterhvert. Skøyta har ett nytt dekk og nytt styrhus. Første fase for meg som varer til siste helgen i april blir: Fase 1 Få Skuta tett :)

Spantene er ok stand , med unntak av ett som jeg skal skifte, jeg skifter også en kanskje to bordganger. Deretter skal jeg dreve om under vannlinja og tette med farm. Fribordet trenger ny linoljekitt her og der samt maling.

Etterhvert står oppgavene i tur og orden og venter ....

Skøyta ligger nå i Fredrikstad og blir der til sjøsetting, deretter tar jeg henne over til Sandefjord der jeg har båtplassen klar :)

Lurte i første omgang om noen enten i Fredrikstad og omegn eller Sandefjord omegn har noe liggende jeg kan bruke til ballast. Helst vil jeg selvsagt ha bly , men alt er av interesse. særlig brukt sandblåse sand.

mvh

Andreas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...