Brumle Startet 10.Januar.2005 Del på Facebook Startet 10.Januar.2005 Skal til med vårklargjøring av motor og drev, og trenger litt info. om dette. Mercruiser Bravo 2 1. Hvor for jeg tak i belger, anoder (billigst) 2.Hvor ofte skal dette skiftes på et Bravo 2 drev. 3. Finnes det spesielle pumper for å fylle olje på drevet 4. Hva er vanlig prosedyre for vårklargjøring av drevet. (har aldri før hatt drev) På vår siste tur i høst gikk det hardt ut over en oljelampe vi har ombord noen som vet hvor jeg kan få ny kuppel til denne Trenger også noen deler til pulpit T skjøter og fot, diameter 22 mm. Har sendt noen forespørsler til div nettbutikker uten noe positiv respons, så da satser jeg på at noen her kan hjelpe meg med dette. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Billigst til Mercruiser er antakelig i USA, f eks http://www.dougrussell.com/. er kurant og relativt raskt å få over varene. Kanskje de også har en verkstedhåndbok e.l. (SELOC har for Mercruiser) som kan gi deg svar på andre spørsmålene (og mye. mye mer). Eller http://www.eurofritid.no , kanskje. Nei, så ikke slik ut på websidene. evenR4u Redigert 11.Januar.2005 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
evenR4u Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Sjekka litt. Fant på http://www.sterndrive.com . Se etter TRANSOM SERVICE KITS i menyene. Ser ut som 237$ for komplett servicekit med alle belger, pakningene, slangen og anoden(e). evenR4u Redigert 11.Januar.2005 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Whistler Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Anoder skiftes når de er 50% oppbrukt. For de fleste betyr vel dette hver vår. Pumpe for fylling av drev kommer i to varianter. En for å pumpe fra fat, og en for å pumpe fra "quart"-flasker. (1/4 gallon) Gjengene på fylleslangen er de samme som på Evinrude/Johnson/Mercury girkasser, så det skulle ikke være vanskelig å skaffe. Jeg bestillte en håndpumpe for "quart"-flasker fra Westmarine sammen med diverse deler (anoder, tennplugger, fordelerlokk, pluggledninger, pakninger til drev etc) i fjor. Pumpa kostet ca US$ 10. Porto for en boks på ca en kubikkfot tror jeg endte på ca US$ 40. Varene ble levert på døra etter ca en uke. Har en Clymer shop manual liggende i båten som jeg bruker som oppslagsverk for høst- og vårgjøremål. Den er kjøpt på nettet et sted, men har også sett den hos Eurofritid. Drevet tar tre liter, vel bekomme Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Compromise Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Hei. Pulpit fot tror jeg du får hos Byggplast (Seasea) på Rud i Bærum. Byggplast Pumpe fikk jeg hos TSG på Strømmen. Ravns Garage i Båstad har også. Redigert 11.Januar.2005 av Skipet 3 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
GOE Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Vet ikke om dette billigste alternativ men når det gjelder belger, anoder, pumpe til å fylle olje på drev kan du forsøke å ta kontakt med f.eks:(Foreslår disse da du ikke bor så langt fra Oslo) Norsk Bilkompani AS telefon 22646451 Caspar Stormsv.10 0664 Oslo eller Mar-Tek AS telefon 67533424 Oksenøyveien 91 1366 Lysaker De kan helt sikkert gi tips og råd om klargjøring av drevet ditt til våren. Når det gjelder pulpit fot og t-skjøter trodde jeg faktisk de fleste båtforetninger skaffet dette, men det er er mulig det er diameteren som gjør dette vanskelig? Du kan jo høre med: Byggplast båtutstyr AS Rudsletta 12 1351 Rud Telefon 67175252 Forøvrig kjøpte jeg service/rep. manual til Alpha one drevet mitt hos www.eurofritid.no denne omfatter også Bravo two drev som du har. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
GeirKS Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Trenger også noen deler til pulpit T skjøter og fot, diameter 22 mm. Har sendt noen forespørsler til div nettbutikker uten noe positiv respons, så da satser jeg på at noen her kan hjelpe meg med dette. SVB Geir Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 På vår siste tur i høst gikk det hardt ut over en oljelampe vi har ombord noen som vet hvor jeg kan få ny kuppel til denne Ettersom ingen har foreslått noe her, så foreslår jeg RK SMIA som har et digert utvalg i deler, kupler og glass til parafinlamper. Hele lamper også selfølgelig.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Brumle Svart 11.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Takk for mange tips, ser ut til at det meste av dette er å få tak i. vil samtidig gi en honnør til Maritim, selv om de ikke kunne skaffe alt ga de ihvertfall en tilbakemelding og tips om hvor det kansje kunne skaffes. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Takk for mange tips, ser ut til at det meste av dette er å få tak i. Hold oss orientert, husk vi begynner å bli mange med Bayliner. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.