Jump to content

Hvor for jeg tak i

Brumle

Recommended Posts

Skal til med vårklargjøring av motor og drev, og trenger litt info. om dette.

Mercruiser Bravo 2

1. Hvor for jeg tak i belger, anoder (billigst)

2.Hvor ofte skal dette skiftes på et Bravo 2 drev.

3. Finnes det spesielle pumper for å fylle olje på drevet

4. Hva er vanlig prosedyre for vårklargjøring av drevet. (har aldri før hatt drev)

På vår siste tur i høst gikk det hardt ut over en oljelampe vi har ombord noen som vet hvor jeg kan få ny kuppel til denne

Bilde

Trenger også noen deler til pulpit T skjøter og fot, diameter 22 mm. Har sendt noen forespørsler til div nettbutikker uten noe positiv respons, så da satser jeg på at noen her kan hjelpe meg med dette.

BildeBilde

Billigst til Mercruiser er antakelig i USA, f eks http://www.dougrussell.com/. er kurant og relativt raskt å få over varene. Kanskje de også har en verkstedhåndbok e.l. (SELOC har for Mercruiser) som kan gi deg svar på andre spørsmålene (og mye. mye mer).

Eller http://www.eurofritid.no , kanskje. Nei, så ikke slik ut på websidene.

evenR4u

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Anoder skiftes når de er 50% oppbrukt. For de fleste betyr vel dette hver vår.

Pumpe for fylling av drev kommer i to varianter.

En for å pumpe fra fat, og en for å pumpe fra "quart"-flasker. (1/4 gallon)

Gjengene på fylleslangen er de samme som på Evinrude/Johnson/Mercury girkasser, så det skulle ikke være vanskelig å skaffe.

Jeg bestillte en håndpumpe for "quart"-flasker fra Westmarine sammen med diverse deler (anoder, tennplugger, fordelerlokk, pluggledninger, pakninger til drev etc) i fjor. Pumpa kostet ca US$ 10. Porto for en boks på ca en kubikkfot tror jeg endte på ca US$ 40. Varene ble levert på døra etter ca en uke.

Har en Clymer shop manual liggende i båten som jeg bruker som oppslagsverk for høst- og vårgjøremål.

Den er kjøpt på nettet et sted, men har også sett den hos Eurofritid.

Drevet tar tre liter, vel bekomme :crazy:

Vet ikke om dette billigste alternativ men når det gjelder belger, anoder, pumpe til å fylle olje på drev kan du forsøke å ta kontakt med f.eks:(Foreslår disse da du ikke bor så langt fra Oslo)

Norsk Bilkompani AS telefon 22646451

Caspar Stormsv.10

0664 Oslo

eller

Mar-Tek AS telefon 67533424

Oksenøyveien 91

1366 Lysaker

De kan helt sikkert gi tips og råd om klargjøring av drevet ditt til våren.

Når det gjelder pulpit fot og t-skjøter trodde jeg faktisk de fleste båtforetninger skaffet dette, men det er er mulig det er diameteren som gjør dette vanskelig?

Du kan jo høre med:

Byggplast båtutstyr AS

Rudsletta 12

1351 Rud

Telefon 67175252

Forøvrig kjøpte jeg service/rep. manual til Alpha one drevet mitt hos www.eurofritid.no

denne omfatter også Bravo two drev som du har.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...