Folk I Båt Startet 15.Mars.2012 Del på Facebook Startet 15.Mars.2012 Hei. Nytt medlem på forumet. I forbindelse med at jeg sist høst kjøpte meg en Buster X, lurer jeg på om noen her inne med samme båt kan hjelpe meg litt ved å dele erfaringer med monteringshøyde på motoren. Jeg ser at det er litt forskjellig mht. hvilke monteringshull (høyde) som er brukt. Jeg kan lite om hvilke utslag forskjellig høyde gir, og vil gjerne vite mer om dette. Rent praktisk sliter jeg litt med at leverandørmontasjen medfører at motordekselet tar i mot kalesjekassen når jeg tilter opp motoren ved fortøyning. På min båt er nest øverste hull brukt. M.a.o. er motoren på nest laveste trinn i forhold til speilet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CSL Svart 15.Mars.2012 Del på Facebook Svart 15.Mars.2012 Tommelfingeregelen er vel at motorens kavitasjonsplate skal stå i flukt med bunnen av båten. Om motoren er montert høyere eller lavere påvirker kjøreegenskapene, en motor som står høyt kan lettere dra luft, eller spinne, i skarpe svinger f.eks., men samtidig gi høyere toppfart da mindre motor er nedi vannet. Ville heller spurt meg om hvor stort problemet med kalesjekassen er, selv har jeg "alltid" motoren stående nede. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.