Bergen dørk Startet 16.Mars.2012 Del på Facebook Startet 16.Mars.2012 (redigert) Det finnes 2 typer båteiere. Vel, mange flere selvsagt, men i denne sammenheng er det vel mulgens riktig. 1. De som ligger i en vanlig kommersiell marina/eller ved private brygger 2. De som er så heldig å ha plass i en båtforening. Jeg er i kategori 1 og har min båt i en vanlig kommersiell marina, noe jeg synes er greit nok. Imidlertid er det slik når vårpussen skal tas; båten skal opp og ned og gjerne stå noen dager på land; at det store prisskillet oppstår. Da er det jo en del av båtforeningskonseptet at dette oppnås meget rimelig med fellesløsninger eller på egne slipper/med egne trucker. Å få løftet båten/ha den på land hos ulike ordinære båtverksteder er ikke direkte billig. Og det er nå også pålegg om at de stort sett må spyle selv, da griseriet ikke skal gå direkte i sjøen. Det medfører priser på ca 3000-4000 kr bare for å få båten opp/stående noen dager og ut igjen. Selve jobben med vårpussen gjør jeg helst selv. Noen som har tips om rimeligere alternativ i Bergens-området, eller er det bare så se i øynene at det koster det som det koster. Redigert 16.Mars.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Christel III Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Selv om du har plass i kategori 1, er det mulig å få slippet i en kategori 2. Hør for eksempel med Florvåg Båtforening. De har en veldig hyggelig slippsjef. (Ida Marie III her på forumet). Jeg mener at de har fornuftige priser på slipping for ikke medlemmer. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Bergen dørk Svart 16.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Jepp; det er jeg klar over og jeg var nettopp ute etter slike gode tips. Takker! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
junior 1 Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Du kan jo å sjekke med Ran seilforening på Sotra, Selby båt på Askøy, Knappensjø i Sund Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Jeg tar båten opp hos Kleppe Båtlag (Kleppesjøen i Sund). Ideelt sted både fordi prisen er overkommelig, foreningen er i KNBF, og det er fred og ro der ute. Anbefales. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
nimba Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Hei Det ligger noen flere tips HER Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Bergen dørk Svart 16.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Takker for tipsene. Har du medlemsskap i båtlaget, Skipper Worse, eller tar de outsidere? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Nuggiz87 Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Kan og høre med viknes i florvåg på askøy. Men e ikkje helt sikker på ka de tar der. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 det er en privat slipp på Solsvik,der har han strøm og høytrykksspyler . Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Er en privatslipp på Berland. Strøm, vann og høytrykkspyler. Max ca 40". Send en IM hvis du vil ha tlfnr Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 1000 kr for 4 døgn, inkl, strøm og vann for din Nidelv 28 i Florvåg Båtforening.... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Neptun båtforening i store lungegårdsvannet, der hvor min forening er. Rimelig der. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Skipper Worse Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Takker for tipsene. Har du medlemsskap i båtlaget, Skipper Worse, eller tar de outsidere? Du blir medlem ved å ta båten opp. Det er en framifrå forening å være medlem i, på kulturhistorisk grunn der ånden til han Johannes nesten ligger i veggene og hvor ledelsen i foreningen også har tunge verv i forbundet. Nedenfor er "reklamevideoen for havnen", som ble innspilt mens jeg intetanende holdt på med båten og lurte på hva i hel... det var disse galne ungdommene holdt på med: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bergen dørk Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 (redigert) Det må jeg si...... Har fått veldig bra oppfølging fra slippsjef Ida Marie III - hyggelig med så mye hjelpsomme folk. Redigert 17.Mars.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Vestlandsfanden Svart 12.November.2012 Del på Facebook Svart 12.November.2012 Fjell Kystlag sin slipp i Storesund på Syltøy kan anbefalast. Tek båtar opp til ca 40 fot og/eller 20 tonn. Har straum og vatn. Pris for ikkje-medlemmer er ikkje uoverkommeleg. Kailplass ved slippen om du må vente på plass. Er vel noko slikt som 800 kr + 100 kr pr fot over 20 fot for 3 døgn på land. Ta den prisen med ei klype salt for eg kan ikkje heilt huske korleis det var, men det er i allefall ikkje heilt feil. God plass og fine forhold for å jobbe med båten. Ring slippvakta på telefon 99236438 for å avtala tidspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 12.November.2012 Del på Facebook Svart 12.November.2012 Skipper Worse Har Kleppe båtlag slipp eller brukar dei mobilkran? Kva kostar slippinga der? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.November.2012 Del på Facebook Svart 12.November.2012 Kleppe båtlag har en truck de løfter på land med. Stropper altså... Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 50 fots skøyte, nåken som har tips om rimelige slipper som tar opp den? Bergen/sotra Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 Tror at de i Florvåg Båtforening kan greie den, hvis ikke så er det en slipp til i Florvåg som er brukt en del av skøyter og andre støre båter Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 14.Desember.2020 Del på Facebook Svart 14.Desember.2020 Ida Marie III skrev On 16.3.2012 at 22.11: 1000 kr for 4 døgn, inkl, strøm og vann for din Nidelv 28 i Florvåg Båtforening.... Hva er den prisen for en Selby 27 i 2021? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.Desember.2020 Del på Facebook Svart 14.Desember.2020 De har forandret prisene litt fra 2012...husker dem ikke i farten... Ikke så mye mer... Søk dem opp på nett... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.