Parax Startet 17.Mars.2012 Del på Facebook Startet 17.Mars.2012 Hei Vannpumpen til min Perkins 4.108 er begynt å lekke vann igjen. Skiftet simmeringene og pakningene for to år siden, men må til pers igjen. Så slo det meg, hvilken retning skal simmeringen inn mot pumpehuset egentlig stå. Skal siden med fjæra vende mot pumpehuset...??, var denne veien jeg monterte den sist. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Nei, simmeringens lepper skal vende mot impelleren (Bilde #2)!! Husk å skifte ut fjæren med en syrefast ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Parax Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Takker for svar Ble akkurat tid til en kaffekopp fra jeg stoppet arbeidet, til jeg er igang igjen. Hva skal man med tykke fagbøker, når man har baatplassen Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Hvis simmerringen er utslitt etter to års normal drift kan det tyde på at aksen sliter på tetningsleppa. Kanskje du bør sjekke om akselen skulle vært slipt og polert før du setter den sammen igjen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sabrina Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Vær obs på at det finnes reparasjonssett for slitte slitebaner. Det består av et syrefaste rør som slutter tett om akslingen. Yttersiden dannet da ny slitbane. Simring må selvfølgelig kjøpes som passer til den nye slitebanen og huset, men dette er standard størrelser som sikkert kan tilpasses. En flytende silikonpakning mellom simring og huset gjør at det blir pottetett. Installerte dette på giret mitt der slitebanen på akslingen var tært av vann. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.