Jump to content

Hvor skal du med båten i sommer? :)


M4gnus

Recommended Posts

Hei.

I år har jeg tenkt å gå fra Kristiansand og opp Bandak Kanalen. Snur enten etter kaffe og kake på Dalen Hotel, eller hvis jeg må begynne med myggolje.

Er aleine i båten, så jeg er litt spent på hvordan det skal gå i slusene, men det ordner seg nok. Tenkte å starte litt før første juli og så bruke den tida det tar. Jeg skal jo forbi mange kremplasser på veien.

Link to post
Share on other sites

Gleder oss til ferie i sommer, noe som har blitt en sjeldenhet de siste årene.

Vi starter ferien, hvis fruens ønsker på jobben innfrir, med Østfoldtreffet og deretter 14 dager på Bestkusten, hvor Resø er vær favoritthavn. Tror dette kan bli et bra tidspunkt da vi holder oss unna fellesferien, som vi nyter innefor Drøbak hvor det vanligvis er midre båter enn ellers om sommern.

 

Vær og vind bestemmer. Er været bedre innover i fjorden velger vi selvsagt der været er best. Det viktigste er å være ombord, ikke hvor vi er. :flag_bp:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skal kjøre ut til munkholmen. Sole meg, kjøre vannski og wakeboard. Sole meg litt mere. Høre litt musikk. Kanskje ut til Hitra på Åga Aleksandersen-konsert;) :cheers:

 

 

Stort sett blir det bare bading og soling, og en pils nå og da. Så bør det bli sol da.. :flag_bp:

 

Kan hende det blir en uke på Hankø også :yesnod:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hittil har planene vært større enn hva jeg faktisk gjennomførte. Men nå er motoren endelig i orden så det blir forhåpentligvis minst en kanaltur. Telemarkskanalen og deretter kanskje Dalslandskanalen med videre. Vi får se.

 

Jeg er ikke bekymret for slusingen selv om det blir bare meg og bikkja, så kanaltur passer bra. Jeg skal kjøre inn motoren og det blir enkelt å gi min beste venn en tur på land for sin daglige løpetur.

 

Skal ha Baatplassen vimpel og klistremerke på båten, og kan by på nytrukket presskaffe til alle hyggelige båtkolleger som tar kontakt.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

I år blir det ferie de 3 første ukene i august. Planen er Telemarkskanalen.Det blir min kone og meg ombord. Hun skal ha med sin kajakk, slik at hun kan padle litt for seg selv når hun vil ha en pause fra meg. Håper på flott vær og lite mygg. Har aldri tatt den turen før, men det ser da flott ut på bilder/film.

Link to post
Share on other sites

Planer om å ta med meg guttungen å kjøre Dalsland Kanal. Satser på å bestille transport fra Halden over til svenske siden. En dags stopp i Gøteborg/Liseberg, så gå svenskekysten hjem. Satser på å bruke uke 28 og 29 til denne turen. Gleder meg voldsomt. Sverige hjem i fellesferien kan jo bli noe pes i havnene, men ligger like gjerne på uthavn er været bra.

Link to post
Share on other sites

turen i år skal gå ifra skien til kjøbenhavn. gleder meg ekstremt å kjøre ned langs hele svenske kysten, å ned til danmark. blir de 3 siste ukene i juli, så er nok endel folk overalt, men det blir bare bra!

kan også legge til at vi er 5 stykk, som ska ligge i en sjømann22, å båten går i ca 6 knop :) kan jo bli en prøvelse!

Link to post
Share on other sites

... langs hele svenske kysten, å ned til danmark... de 3 siste ukene ... i en sjømann22..

Mitt råd blir da å følge veldig godt med på værmeldingen. Syd for Gøteborg er det nesten ingen skjærgård og veldig åpent mot vest. Det kan bli voldsom sjø i dette området, spesielt med tanke på at dere har en Sjømann 22. Og med kun 3 uker å gå på så blir det ikke mye tid til å "vente på været".

Link to post
Share on other sites

Vi skal nok stort sett oppholde oss i båten mesteparten av sommeren. For oss er selvfølgelig Østfoldtreffet årets begivenhet, og gleder oss som småunger på julaften. Vi kommer nok til å cruise rundt i padlefart i østfoldskjærgården, men har også planer om å besøke Resø i sommer, men som Astor så fiffig sa: Vær og vind bestemmer. Vi kjører etter værmeldinga...

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Hele Juli er satt av til båtferie med familien. Siden dette er vår første båtferie kommer vi til å holde oss mellom Bergen og Stavanger. Jeg vil tro vi har nok å oppdage i denne skjærgården. Så blir det Bruce konsert i Bergen havn! :cheers_wine:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Forhåpentligvis blir det iår også en tur opp vorma og tur på mjøsa. Er avhengig av fint vær iogmed vi har åpen båt, men det var knallstrøkent ifjor, forventer intet mindre iår!

Vi gleder oss.

 

Det hørtes spennende ut, Vorma har vel forbindelse til Glomma og da blir spørsmålet mitt hvor man kan starte sørfra, og komme seg opp til Mjøsa via Glomma og Vorma? -Er dette mulig?

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Først, trawlertreff i Glesvær. så videre til Florø:-)

Når reiser du til florø da?Skal selv til knutholmen,og det er jo ikke så langt unna.Er litt ukjent nordover...så hadde det vært mulig og henge seg i kjølvannet,så hadde det vært topp!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Hele Juli er satt av til båtferie med familien. Siden dette er vår første båtferie kommer vi til å holde oss mellom Bergen og Stavanger. Jeg vil tro vi har nok å oppdage i denne skjærgården. Så blir det Bruce konsert i Bergen havn! :cheers_wine:

Den skal jeg og på!Kjører båten ned til bryggen.kansje vi treffes over en ankers!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...