OnkelDonald Startet 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2012 Trenger litt mer sol i båten, og lurer derfor på å fjerne hardtop og bygge om vindskjermen. Hva blir best? Alternativ1: Alternativ2: Alernativ3: Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
bukt Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Alternativ nr 2. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Alt. 2 er slett ikke så ulikt GH17 Sun som var på markedet 1 eller 2 år, rundt 1984. På Wesling 16 HT så var hardtopen avtagbar, 2 bolter med vingemuttre i bakkant som holdt den. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kaptein Benjamin Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 3 Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Alt. 2 er slett ikke så ulikt GH17 Sun som var på markedet 1 eller 2 år, rundt 1984. På Wesling 16 HT så var hardtopen avtagbar, 2 bolter med vingemuttre i bakkant som holdt den. Har sett dem. Og det er sånn jeg vil lage det. Bruker båten mest på godværsdager, og har savnet litt uteplass :) 3 Jeg synes også det ble litt kult med "senket" skjerm, men ser ut som vi er i mindretall :p Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Faxen Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Definitivt alt. 2 Ellers ville jeg beholdt hardtoppen, med det "sommerværet" vi har i Norge! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Anders_K Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Definitivt alt. 2 Ellers ville jeg beholdt hardtoppen, med det "sommerværet" vi har i Norge! Alt. 2 Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
OnkelDonald Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Ellers ville jeg beholdt hardtoppen, med det "sommerværet" vi har i Norge! Har da satt pris på beskyttelsen den gir mer enn en gang, men savner virkelig mer åpen plass på de gode dagene =) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
FlyingDutchman Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Alt. 2! Synes det ble grådig fint med den altså Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Alt 2, men med en knekk ned i bakkant 1/4 høyde av stolpen i forkant. Den ser litt "tøyd" ut ellers. Se på Nordkapp 17. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
fernanda Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Alt 2, men med en knekk ned i bakkant 1/4 høyde av stolpen i forkant. Den ser litt "tøyd" ut ellers. Se på Nordkapp 17. Dette hadde blitt meget bra! Støtter denne Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
valvolainen Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Sitter du i ly for vind med alternativ3 uten å kroke deg, ville jeg gått for denne. Men hvis 'hue stikker opp', da må den være høyere. Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 (redigert) Alt 2, men med en knekk ned i bakkant 1/4 høyde av stolpen i forkant. Den ser litt "tøyd" ut ellers. Se på Nordkapp 17. Dette hadde blitt meget bra! Støtter denne Med knekk: Uten knekk: Må vel riktignok lage til noe sånt, så ikke glasset blir for tynt og spisst i enden, samt at det er egnet for lanternemontering osv: Synes selv det ble best uten knekk. Styreposisjon er rett foran støttepinnen på siden så tror kanskje det ville blitt litt rart å sitte så langt "bak" vindskjermen. Planer om å lakke den også, derfor blå skrogsider denne gang :) Redigert 19.Mars.2012 av OnkelDonald (see edit history) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Fjord21DC Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Hei, fikk du laget denne vindskjermen? Jeg trenger tips da jeg er i samme båt som du var.. Sliter med å få tak i profiler.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Hvordan gikk prosjektet? Kunne vært kjekt å sett hvordan båten ser ut nå Men må jo si at jeg synes alternativ 1 så absolutt mest hissig ut, mer passende til skroget Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.