Skipper Worse Startet 11.Januar.2005 Del på Facebook Startet 11.Januar.2005 Tiden er så småningom inne for den årlige begivenhet i det Worseske hjem, hvormed Gamle Worse fyller år. Forut for begivenheten denne gang har det pågått en diskusjon med Quindebestet; en diskusjon som tok flere overraskende vendinger. Det begynte med tanker i smug om å avansere fra Viksund 27 Columbi til Viksund 31 Goldfish. Men da Quindebestet fikk besett en Goldfish, fremkom det enkelte rynker på hennes ellers så skjønne nese. Det var da hun fikk øinene opp for finn.no og baatnett.no. Hun begynte beskjedent, med Nimbus 2600 og gikk via Scand 29 Baltic og Nord West 900 opp til mindre Princess (33) og Fairline (31 Corniche). Og det ender med at Worse til åremålsdagen tiltrer ny beskikkelse som fartøyssjef på en Fairline Turbo 36. Med 2 X 255 VP TAMD 60C, eget kraftverk i kjelleren, diger akterlugar, to bad med dusj, og best av alt: Egen lugar forut, i hvilken de tre Worseske Chrapyler kan parkeres i rimelig avstand fra hverandre, uten behov for kontinuerlig fredsmekling... Kontrakten underskrevet i dag ... så i kveld blir det nok en Farkosten hentes i Stavanger fredag ... gjett hvem som både gleder og gruer seg?? Har heldigvis en svoger som er erfaren losbåtskipper, som alt annet enn motvillig er med på turen. Har satt opp en lang liste over hva som må medbringes ... alt fra redningsvester til kaffe. Eventuelle tips til hva som bør være med mottas selvsagt med ydmyk takknemlighet. Se opp for en fyldig rapport på lørdag! (Hvis ikke, så har vi nok gått ned underveis...) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SeaMaster175 Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratulerer med stoooorr og fiiiinnn båt! Har du bilder av nybåten da? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 11.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Har du bilder av nybåten da? Bare noen ganske mørke ... regn med at det kommer nogle fotografiske skildrerier lørdag (eller kanskje fredag kveld). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
LALUNA II Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Bare noen ganske mørke ... regn med at det kommer nogle fotografiske skildrerier lørdag (eller kanskje fredag kveld). Gratulerer med flott båt . ...venter med spenning på fyldig rapport og bilder fra hjemturen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Divemaster Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 .......Og det ender med at Worse til åremålsdagen tiltrer ny beskikkelse som fartøyssjef på en Fairline Turbo 36. Med 2 X 255 VP TAMD 60C, eget kraftverk i kjelleren, ............ Eventuelle tips til hva som bør være med mottas selvsagt med ydmyk takknemlighet. Se opp for en fyldig rapport på lørdag! (Hvis ikke, så har vi nok gått ned underveis...) Endelig kom du ut fra skapet .... hadde egentlig ventet dette litt tidligere (ref IM's)... Gratulerer med kjempebåt, og husk skikkelig dimmensjonert tauverk... da denne drar noe mer enn Viksunden ... ellers så må vi vel få se listen før vi kan kommentere om hva annet som vi ville ha dradd ombord...... min liste er ganske lang faktisk... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 11.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Ja, listen er lang, den! Tar den litt senere ... må være ydmyk i forhold til Quindebestet nå og adlyde hennes ordre om å besørge husets matvarebeholdning. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jakob Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Gratulerer med ny båt. Flott båt. Redigert 11.Januar.2005 av Jakob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Gratulerer med ny båt Redigert 11.Januar.2005 av jorhei (see edit history) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Divemaster Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Ja, listen er lang, den! Tar den litt senere ... må være ydmyk i forhold til Quindebestet nå og adlyde hennes ordre om å besørge husets matvarebeholdning.Basics in other words.... Skal sjekke båten i kveld ... snakk on 70 MPH vind, så får plukke denne opp etterpå,.... har fått beskjed fra havnesjefen (tilstede 8 - 17;30) om at den store blåsen min på 60 Cm explopinadøderte med et stort smell tildigere i dag.... har blitt erstattet med et par andre fendere og ett bildekk .... så nå har jeg "bare" 7 fendere på Styrbord side... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
GOE Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratulerer. Dette blir sikkert kjempebra. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Careka Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratla. me nye. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Baywatch Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Grattis, Worse! Kjusa deg! Da blir vel Viksunden lagt ut for salg med det første? Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Og det ender med at Worse til åremålsdagen tiltrer ny beskikkelse som fartøyssjef på en Fairline Turbo 36. Med 2 X 255 VP TAMD 60C, eget kraftverk i kjelleren, diger akterlugar, to bad med dusj, og best av alt: Egen lugar forut, i hvilken de tre Worseske Chrapyler kan parkeres i rimelig avstand fra hverandre, uten behov for kontinuerlig fredsmekling... Farkosten hentes i Stavanger fredag ... Gratulerer SÅ mye! Det er en fin båt, og trefot syken kurert for noen år!?? Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratulerer. Dette er jo et skip med god plass til alle. Gleder oss til bilder Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Grattis!!! Det blir noen spennende dager for deg dette.... For oss som ikke er så kjent med båten, noen som har en link til et bilde??? Er nyskjerrig :-) tj Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Gratulerer med ny båt, håper været blir bra på fredag. Redigert 11.Januar.2005 av Nibba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Langtidsvarselet fra www.met.no ser jo slett ikke så verst ut: Torsdag nordvestlig bris, kuling på kysten. Regnbyger, snøbyger i høyereliggende strøk. Flest byger først på dagen. Fredag skiftende bris. Oppholdsvær og perioder med sol. Litt kaldere. Lørdag til tirsdag for det meste sørlig vind, av og til kuling på kysten. Perioder med nedbør. Relativt mildt. Du må nok regne med en god del dønning på Sletta og det er nok verst i sør. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Bern Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Hei Skipper Worse Jeg gratulerer både med båten og med dagen. Åpningsinnlegget ditt, om hvordan denne handelen kom til, er fornøyelig lesning. Jeg gleder meg til en fyldig rapport fra turen. Mvh Bern Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Fra Hurum-landet frembringes en sterk gratulasjon. Jeg håper skipper og hans ærede mannskap for god seilas til skipets nye hjemmehavn. Med hilsen Astor Redigert 11.Januar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Quantum Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratulerer med ny flott båt. Vi syntes vi tok kraftig i når vi gikk opp fra 25 til 33 fot, men her ble vi slått på målstreken med en fot. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Sira Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Gratulerer så mye med stor nydelig båt og ha en fin tur hjem med den. Trodde jeg hadde tatt godt i da jeg gikk fra 25" til 32" jeg men.......................... Redigert 11.Januar.2005 av Sira (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Sigurd Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 GRATULERER MED NY BÅT Ypperlig helårsbåt spør du meg. Masse uteplass og lite klatring for å komme seg opp på FB. God tur hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Kansje "komanduttan" forstår at også jeg trenger ny båt nå... Gratulerer så mye.. Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Masse grarulasjoner, Worse, og takk for artig åpningsinnlegg! Vi er spente på bilder og annen info fra hjemferden. mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Baltic Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Gratulerer så mye med "båtbestet"! Håper at dere blir fornøyd med "nybestet",- høres ut som flotte greier uten at jeg kjenner typen! Blir spennende å se bilder etterhvert... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.