glalaks Startet 17.Mars.2012 Del på Facebook Startet 17.Mars.2012 Hei. Nå som sesongen nærmer seg må jeg gjøre båten klar til en ny sesong. Noe jeg synes er merkelig er at i min skjærgårdsjeep er det ingen brannslukningsutstyr. Burde ikke sånt vært standard i alle båter? Jeg skal hvertfall kjøpe et pulverapparat til båten nå, men hva skal man kjøpe? Leste noen tråder om emnet, men de var 2-7 år gamle. Er det kommet noe nytt på markedet eller er det fortsatt vanlig pulverapparat som gjelder? Er dette bra nok? Står at det er spesielt godt egnet til båt/bil. Er det? eller er det bare et salgstriks? http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=28205361 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Dårlig respons her og nå er båten på vannet og jeg vil gjerne ha et apparat. Hva er best i båt? vanlig pulver? er det noen spesielle typer til båt? tips til hvor/hvordan feste det? er jo litt liten vits å gjemme det bort i et rom.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
boati Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Burde jo vært påbudt ute, siden det er ofte nabobåten som oppdager din brann. Vanlig pulver ja og absolutt minimum 2kg, men enda viktigere, et brannteppe. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 ok. Får stikke å se hva de har på biltema. Må finne en enkel løsning for montering som ikke skrangler/er løst.. askeladdenbåten min hadde det, men ikke sessaen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ingar Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Har dere sånne bøyer i Trøndelag også?? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 (redigert) Hehehe. Neei, men er noen campingturister som har begynt å campe ved sjøen, og tillogmed bade på morgenen.. Tenkte å ta meg en tur å lære de at nå har de gått for langt! skal prøve å få med disse gutta og få rydda litt Redigert 17.Juni.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sera Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 ABC pulver er best egnet. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Regner med at du ikke ønsker å ha et relativt stort 6 kg pulverapparat i båten din, men noe mer plasseringsvennlig. Alternativet ditt for å kunne slå ned et begrenset branntilløp er i så fall et 2 kg ABC pulverapparat. Pulverslokkere med ABC pulver kan anvendes til de aller fleste branner. Bokstavene ABC står for: A=Mot brann i tre, papir, tekstiler og fiber. B=Mot brann i væsker, olje, bensin etc. C=Mot brann i gasser. Alternativt kan du bruke en 2 l skumslokker med AB skum. Skumslokkerkan anvendes til de aller fleste branner, er velegnet mot væskebranner, men kan ikke brukes mot gassbranner. Begge typene burde du få tak i med monteringsbøyler slik at de står fast. Men husk bare på at disse små apparatene er kun for å ta et begrenset branntilløp. En god bøtte er et godt supplement - og vann er det som regel nok av. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Takk takk. Var tilbud på jula nå for 2 kilos abc pulverapparat med sånn holder. 149 kroner. Tror det blir dn sånn. Må bare finne en plass å ha den da;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.