Superkul Startet 18.Mars.2012 Del på Facebook Startet 18.Mars.2012 noen som har prøvd durafix?? kjøpte og prøvde men det gikk dritt festet seg ikke og smeltet dårlig utover noen som vet hvor i fredrikstad jeg kan få sveiset ett lite hull i tanken min og hva bruker man og tette påfyllingshull etc for og trykkteste den etterpå?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Hei Kan ikke hjelpe deg med hvor du kan få sveist alu. I Fredrikstad. Men når det gjelder trykktesting er det egentlig veldig enkelt, bruk det du har får hånden. Feks til påfylingsstussen, en slangestuss og to slangeklemmer. Fest slangen på stussen med ei klemme, i den andre enden bruker du noe som har samme diameter som slangen har invendig, kanskje en sprayboks eller ett handtak til ett skrujern ellers hva som måtte passe. Men ikke bruk mye trykk, max 0,2 bar vanlig luft, ikke Ogsygen eller den slags.. Bruk zalo vann og sray på, du ser fort hvor evnt lekkase er. Om det skulle lekke noe der du provisorisk har tettet tanken gjør ikke det noe, så lenge du holder ett overtrykk i tanken. Men vær forsiktig med trykket, for mye trykk blir regelrett ei bombe.... larss s Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Tror det er viktig her å oppnå riktig temperatur. Vede for lav temp vil ikke Durafixen bite. Forøvrig ville jeg ikke våget å prøve meg med åpen flamme på en lekk dieseltank. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
alphaman Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 viktig og pusse godt med stålbørste først,så hold flammen litt unna(20-30mm) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
argghhh Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Kjøpte HTS-2000 for og reparere noen gjenger i motorblokka på min Suzuki dt 65 . Kjøpte også en blåselampe på Tools som skulle oppnå en temperatur på 1450 grader, men problemet var at den ikke var istand til og varme opp blokka nok . Endte opp med og bruke kjemisk metall . Nøkkelen til og lykkes er nok varme . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 viktig og pusse godt med stålbørste først,så hold flammen litt unna(20-30mm) Riktig, men må være rustfri stålbørste, også må det børstes helt blank Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 hehe tanken er ikke vært bensin i på mange år tror jeg - den rant nok ut og jeg har skylt den mange ganger og vasket den innvendig så ingen fare med brann eller eksplosjon skal gjøre et forsøk til på mandag med rustfri børste og kjøpe noe som varmer mer en den jeg brukte kom ikke spiss flamme på den engang ..... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Lady B Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Det må vel også i Fredrikstad finnes et verksted som behersker TIG- sveising. På jobben hos oss sveiser t.o.m.lærlingene alu. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 hadde sveiset det selv men har ikke gass + regulator til apparatet mitt - blir vel dyrere og handle inn en å sende bort ett hull Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
StåleK Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Lars Lande mek og sveis på Vesterøy sveiser i aluminiun. Flink, rask, ærlig og ordentlig. Verkstedet hans ligger ned mot Skjelsbosundet. Vet ikke om han er billig eller dyr, men de som har brukt ham har iallefall alltid vært veldig fornøyd. Han tar imot både små og store oppdrag. Jeg hadde ihvertfall prøvd der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Hvis du kommer opp til meg på jobben med tanken kan jeg sveise hullet for deg. Men da må den være 100% ren, dvs. at det har stått og sirkulert vann i tanken lenge for å sikre at alle rester av bensin er ute Men hvorfor er det hull og hvor er hullet? Hvis det er pga. tæring er det hullet sjelden alene... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 jeg vet ikke hvorfor det er ett enkelt hull der men tanken ser veldig bra ut ellers når og hvor kan du du har vært snill og hjulpet meg med å sveise en varmeveksler før og du , er det på samme sted ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Faren er at den ikke ser så bra ut fra innsiden! Ja, samme plass som sist, men jeg er bare der på fredager. Send meg en IM du Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Hei. Alu. Tanker har en lei tendens til å tære i bunn, pga vann etc. Har også sett tanker som tæres utvendig i bunn, der hvor de har annleggsflate mot skott/ avstivere etc... Jeg hadde en alu tank som var 30 år og somm lakk i bunnen. Der tok jeg å kuttet av hele bunnen ca. To cm over bunnplata. Innvendig så tanken ny ut, Utenom bunnen som hadde masse tæringer. Vasket tanken invendig etter alle kunstens regler og fikk sveiset in ny bunnplate, en billig og grei løsning, og vil da si at tanken er god som ny. Det som var jobb med mitt prosjekt var å få tanken fysisk ut av båten. Lykke til. lars s Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.