valvolainen Startet 18.Mars.2012 Del på Facebook Startet 18.Mars.2012 Hei, Skal igang med å nate dekket. Gamle nater er fjernet, og dekket er tørt og straks ferdig pusset. Jeg er rimelig ukyndig med trebåter, så om noen kunne hjelpe meg med rekkefølgen, blir jeg glad! Jeg ser for meg: Alt 1: 1. legge natene 2. pusse ned natene 3. beise for å få rett farge på dekket 3. sette inn dekket med rå linolje 4. Vaske av med rødsprit og la det tørke 5. lakke Alt 2: 1. sette inn dekket med rå linolje 2. Vaske av med rødsprit og la det tørge 3. beise for å få rett farge 3. legge natene 4. pusse ned natene 5. lakke Which one? Eller er det et tredje alternativ? (det er det helt sikkert) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 18.Mars.2012 Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Hei Alternativ 1 er korrekt. Du må olje etter nating, ikke før. Vedr. linolje; Sjekk at natemassen din tåler oljen. - Og det finnes alternativer til linolje, her er meningene like mange som det finnes produkter. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2012 Riktig, takk for svar. Da kan det kanskje nates allerede imorgen! Jippi Jeg kjører en blanding av rå linolje, terpentin og boracol et par strøk, deretter bare rå linolje, vaske, tørke så et strøk med kokt linolje, vaske, tørke, (oppskrift fra trabatsakuten) så blir det beis, så lakk tilslutt. Deilig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.