Jump to content

Instrumentpanelet "svikter"

First 31.7

Recommended Posts

:headbang:

Hallo!

Jeg har en såkalt motor, en Volvo Penta MD 2020. Jeg har litt problemer med instrumentpanelet. Lyset er røket i turtelleren, det bør være en enkel sak å få skiftet det håper jeg.

Det problemet som er det største, utenom at det er en VP er at timetelleren er død. Er disse motorene ikke konstruert for å leve lenger en ca. 500 driftstimer siden denne har røket nå?

mvh

S/Y Mildrid

Ulykkelig Volvo Penta eier.

Ikke for å være kjip, men det der er småproblemer :-) Motoren din går, gjør den ikke? Jeg er ikke overvettes begeistret for Volvo selv, men å si at Volvo er dårlig fordi en timeteller slutter å funke er å dra det noe langt. At en timeteller jukser kommert sikkert av koroderte kontakter eller noe. Let deg frem med et voltmeter e.l.

Lykke til.

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 1 måned senere...

Heisan har litt volvo jeg og med en turteller (går på dynamo)som funker som den skal men etter at motoren har starta 10 -15 sec etterpå dør turteller'n i noen sec før den funker normalt igjen .Finner ikke noe som er løst eller noe . Men det er det minste problemet , hadde det bare vært sånne små problem som dette hadde båtlivet vært lett :wink:

PS: men det er jo en feil som ikke skal være der ,irriterende nok det

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...