First 31.7 Startet 11.Januar.2005 Del på Facebook Startet 11.Januar.2005 Hallo! Jeg har en såkalt motor, en Volvo Penta MD 2020. Jeg har litt problemer med instrumentpanelet. Lyset er røket i turtelleren, det bør være en enkel sak å få skiftet det håper jeg. Det problemet som er det største, utenom at det er en VP er at timetelleren er død. Er disse motorene ikke konstruert for å leve lenger en ca. 500 driftstimer siden denne har røket nå? mvh S/Y Mildrid Ulykkelig Volvo Penta eier. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Ikke for å være kjip, men det der er småproblemer :-) Motoren din går, gjør den ikke? Jeg er ikke overvettes begeistret for Volvo selv, men å si at Volvo er dårlig fordi en timeteller slutter å funke er å dra det noe langt. At en timeteller jukser kommert sikkert av koroderte kontakter eller noe. Let deg frem med et voltmeter e.l. Lykke til. Skarpnes9100 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Herman Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Det problemet som er det største, utenom at det er en VP er at timetelleren er død. Er disse motorene ikke konstruert for å leve lenger en ca. 500 driftstimer siden denne har røket nå? <{POST_SNAPBACK}> Det er interessant, min timeteller (VP 2030)døde også etter ca 500 timer, rensing av kontaktpunkter har ikke hjulpet. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hank Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei, Slutter meg til klubben! Turtelleren på min VP MD22L sviktet etter ca. 1000 timer. Har ikke klart å lokalisere sensoren enda. En ny analogisk turteller (med timeteller) koster 2500,- kr! Håper det bare er dårlig kontakt... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Heisan har litt volvo jeg og med en turteller (går på dynamo)som funker som den skal men etter at motoren har starta 10 -15 sec etterpå dør turteller'n i noen sec før den funker normalt igjen .Finner ikke noe som er løst eller noe . Men det er det minste problemet , hadde det bare vært sånne små problem som dette hadde båtlivet vært lett PS: men det er jo en feil som ikke skal være der ,irriterende nok det Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.