Jump to content

Hvor rask er din jolle?


Overkilld

Recommended Posts

Vet det er mange små båter med både små og store motorer rundt omkring.

Hade vært artig å se litt hva folk har for noe, og hvor fort det går.

 

Min første båt var en with 10 drommedille med 9.9 yamaha (som senere ble 13,7 hk)

Denne gjorde ca 20 knop (23)

 

Litt senere hadde jeg Winrace 13 med 25 yamaha og cleaver propell.

Denne gikk litt over 40 knop. det kjentes styggfort ut!

Gikk til og med rundt med den 2 ganger. flaks det gikk bra..

 

Og nå muslig 14 med 90 yamaha, foreløpig..

 

-Men hva slags båt har du, og hvor fort går den?

Link to post
Share on other sites

For lite avstivninger så platene lå og slo inn og ut..til di sprakk.

skulle nok spandert en mm til i godset. Men ville jo ha lav vekt (115kg og 415cm tror eg det ble):thumbsup:

 

Ble laga en til med tykkere plater, og som en forbedret utgave av min. tror den levde en stund. om den ikkje lever enda?

Link to post
Share on other sites

9 fots trepram med 8 hk og hjemmelaget rattkonsoll( rattet var forresten hjulet til en gammel barnevogn vi fant, noen bedre?) den planet og kjørte fra de andre jollene.. Sånn starta min båtinteresse. Hadde en 10 hk også, men den fikk jeg aldri til å gå.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Med Johnson Five og meg i Zodiac YL 275 butter det rundt 6-7 kn, men noen ganger da det er akkurat passe store bølger, medvind, kaldt i vannet og i lufta og før middag da hender det at vi klatrer over planingsterskelen og fosser avsted i 14-15 kn.

 

Har lurt på å sette på en propell med litt mindre stigning, kanskje det hadde gitt litt bedre forhold for motoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...