Jump to content

Hvor rask er din jolle?


Overkilld

Recommended Posts

Smart tabs hjelper

Ja, men har tenkt at hvis det fungerer, kunne være aktuelt med faste, loddrette lister på akterspeilet omtrent som disse Interceptorene(som jeg tror det heter).

 

For å gjøre et forsøk kunne jeg sette fast loddrette plater på akterspeilet med tvinger og justere meg frem til noe permanent.

 

Eller bytte propell.....

Link to post
Share on other sites

Hadde en passport gummibåt med 5hk, gikk i 16-17 knop..

Men går alt etter planen blir det ombygd terjesenjolle med 20-30hk på i løpet av sommeren, 15hk med lang stamme på bildet her Spent på hvordan det vil gå.. :wink:

 

Leenge siden jeg har sett Terjesen jolle gitt. Må jo være en av de kuleste 8 fotere som fins..

Olle terjesen som har tegnet den om jeg ikke tar feil.

Den mannen kan konstruere båter.

Hva fart får du med 15 hester på den tro??

 

Weslingen klarer 42 knop med 75 hk. merc. Og nå må jeg dessverre selge den :worry:

 

6.jpg

Den weslingen så MEGET fin ut! flere bilder??

Link to post
Share on other sites

hvor tunge er dere selv? 20 kg? Skjønner ikke hvorfor min 2,65 BRIG med 5 hk mercury (2005) går så dårlig.

Kanskje du har propellen jeg trenger.

 

Jeg veier ikke dobbelt så mye som deg, men godt over. Har glassfiberskrog på jolla, kanskje det kan ha noe å si.

Johnson Five drog så vidt den gamle jolla i plan også og den hadde spilebunn nesten uten spiler. Trikset var å legge årene utover dørken og plante beina oppå.

 

Men 17 knop, tror ikke det gjelder meg.

Link to post
Share on other sites

Ny-støp av gammel design, forsterket og forbedret på de vanlige svake punkter som gulv og akterspeil.

Ikke CE godkjent, men bedre en orginal :thumbsup:

 

1.jpg

Har en musling selv, å ser du har satt på flaps bak.

-Funker det bra egentlig, -blir den noe mer stabil el.?

for vurderer sterkt å sette på det selv på min..

sliter litt med at den chinewalker, å tenker det kan hjelpe..

 

5.jpg

 

Offset mot styrbord

2.jpg

 

7.jpg

Link to post
Share on other sites

Hadde en

Saga kaptein 14 fot med Tohatsu 9,9 med solas stål propell 24,2knop

 

Aquaquick med Tohatsu 6. 19,2knop.

 

pr dags dato. Seadoo RXP 215hk 62,3 knop:)

 

Lurer litt, -Hvordan er det å kjøre vannskuter i 60 knop? klare man holde den farta særlig lenge?

Link to post
Share on other sites

Har hatt 120-130 på speedometeret , snøscooter på vann. Men må vel regne litt "slipp" ...

 

her er noen som er på langtur

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Da jeg besøkte en kompiss i sommer møtte han meg for å vise vei på sin rxp med 200+ hk. var vistnok trimmet. Vi lå i ca 38 knop. Han kjørte rundt oss på vei tilbake og det så ganske uanstrengt ut.. han var sikkert oppe i 50-60 knop da han suste forbi oss bakfra;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  håper du har investert i solid styring.

 

Og hva slags propeller har du tilgang til for å teste med? 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...