Mysigt Startet 19.Mars.2012 Del på Facebook Startet 19.Mars.2012 Hei Nå er forberedelsene til båtsesongen i gang her og må få gjort noe med problemet fra slutten av sist sesong. Ved tomgang så ruser helt plutselig motoren opp (7-800om over normalt), helt uten videre....står sånn i ti til femten sekunder for så å falle ned på normalen igjen, går så normalt en stund og så er det samme reisa om igjen Det skal sies at første gangen dette hendte så hadde skuta stått uten å bli startet 3-4uker. Noen som har noe peiling på hva problemet kan være, eller er det Åndenes makt som gjelder Mvh LaVida Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Hulda Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Det er nok åndenes makt. Få tak i en prest. Ellers så kan du sjekke at du ikke har luft i dieslen. Eller at det er en oljelekkasje, slik at motoren brenner av litt motorolje i ny og ne. Dessuten så har man alltid dette med feil på regulatoren i høytrykkspumpen og eventuelt dryppende dyser. Eller en del andre muligheter. Det er vanskelig å si. Prøv å kjør den på varierende turtall med belastning i noen timer, kanskje noe 'løsner'. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Har faktisk tenkt litt på det om noe kan ha "stått" seg fast,har også hatt problemer med å bli kvitt all luft i "klareglasset" under dieselfilteret, men vet ikke om det kan spille noen rolle. takk for svar sålenge Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
TPBS-277 Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Vet ikke om denne motoren har det.Men mange dieseler har jo kaldstart system som slår inn og holder motoren på høyere tomgang når motoren er kald.Kan det være det systemet som hikker litt? Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 ikke noe sånt system på denne motoren nei, kun manuell styring ved kaldstart. Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
TPBS-277 Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Ok,var bare et skudd i blinde siden jeg ikke kjenner den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 takk allikevel Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
viksund 990 Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Garantert tett diesel filter, er det ikke det er det matepumpa under varmevekseren som er klar for utskifting. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Garantert tett diesel filter, er det ikke det er det matepumpa under varmevekseren som er klar for utskifting. Er ikke sikkert den må skiftes, men ta den fra hverander og sjekke ventilene på den. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Mysigt Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Er det mulig og sette på en elektrisk pumpe istedenfor ??(i tilfelle det skulle være vondt etter deler.) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Gurba Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Nå kjenner jeg ikke til motoren din , men sånn generelt.. HAr du oljesmurt dieselpumpe kan det være lite olje på pumpa. Da går turtallsregulatoren i diesel og ikke i olje... fører til " jukketurtall " Sprekt membra i fødepumpe Eller noe annet hyss.. Lykke til, Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 skift filter først dette hjelper nesten helt sikkert. deler får du hos Bertil og Steen eller en annen Peugot forhandler det er en indinor motor. Men det er heller ikke noe problem og montere eletrisk pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Mars.2012 Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 Du kan forsøke å fylle diesel på ei flaske, kople den med slange etter matepumpa og hold den høyt. Du har da nok trykk med fallhøyden, og går motoren jevnt da, har du funnet feilen. Flasken må ha et lite hull i bunnen for lufting. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Mysigt Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 skift filter først dette hjelper nesten helt sikkert. deler får du hos Bertil og Steen eller en annen Peugot forhandler det er en indinor motor. Men det er heller ikke noe problem og montere eletrisk pumpe. Gjorde storrengjøring før sesongen i fjor, laget inspeksjonsluker i tanken for skikkelig rengjøring, og skiftet alt mellom tank og fødepumpe (slanger,filter,filterholder,dekksforskruvning mm) men filteret kan jo sef. ha blitt tett allikevel. Har problemer og få fylt klareglasset under filteret....er alltid endel luft der men det er mulig det skal være sånn Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Smaapala Svart 23.Mars.2012 Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 Hei Hvofor problem med å få ut luft fra klarglasset under filter? Er filter med klarglass plassert høyere en tank. Står det luft i klarglasset må jo filer stå fullt av luft? Luft fører til rusing. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 23.Mars.2012 Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 er det orginal filteret på motoren du plundrer med luft? Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 25.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2012 Hei Hvofor problem med å få ut luft fra klarglasset under filter? Er filter med klarglass plassert høyere en tank. Står det luft i klarglasset må jo filer stå fullt av luft? Luft fører til rusing. Smaapala Har flyttet filteret litt for å få enklere tilgang, men det sitter i samme høyde som før i forhold til tanken, har forsøkt å lufte filteret men får det ikke ut...tips?? er det orginal filteret på motoren du plundrer med luft? Ikke originalfilteret nei, men tilsvarende det som satt der fra før (skiftet alt i fjor for å eliminere alle muligheter for gjenværende dieseldyr) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
viksund 990 Svart 25.Mars.2012 Del på Facebook Svart 25.Mars.2012 Hvis du får luft i dette er det membraen eller annen lekasje i matepumpa, for etter hva jeg husker sitter filteret mellom matepumpa og rotorpumpa. Men for ordensskyld har du montert alle pakningene riktig på filteret og ikke fått lagt dobbel pakning noe sted? Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Filteret sitter før matepumpa, skuta gikk helt fint uten noe problemer til siste turen før jeg skulle ta den opp før vinteren. har vært luft i glasset hele tiden. nest siste tur fikk vi huska oss litt skikkelig på tur hjem, lurer på om det da kan ha blitt med luft innover i systemet og blitt sittende der Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Smaapala Svart 26.Mars.2012 Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Hei Forstår filteret sitter på sugesiden. Er filteret montert høyere enn diesel overflaten så er det vakuum i filter. Da kan du ikke lufte på filter. Du slipper inn luft i stedet for ut. Syns det er merkelig at ikke luften slipper ut av filter. Ivertfall når motor går skulle den dra luften med. Kanskje det var det som skjedde da du fikk problem. Du kan løse filter å dreie litt på det under lufting for å få luften ut. Når du ikke får luften ut kan det kanskje være at det stadig er tilførsel på ny luft. Jaging på tomgang kan godt skylles luft. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Kan jo forsøke og senke filteret så det kommer under tanknivå og se om det kan bli lettere da, har jo masse å gå på nedover...... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
viksund 990 Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Enkel elminering, fjøp og monter en sånn belgpumpe til påhengsmotor forran filteret. pump og luft filteret, belgen kan bare stå der da har du en indikasjon på at tank og stigerør ikke er tett (da suger belgen seg flat). Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 God idé Viksund, da kan man jo få fylt opp filteret helt før man begynner å lufte etter vanlig filterskift også Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.