Proxor Startet 20.Mars.2012 Del på Facebook Startet 20.Mars.2012 Er det normalt at det skal komme ein sån høg pipe lyd i det man vrir om tenninga på kontrollboks? (suzuki 15hk) nytt. ganske iriterende og høy lyd hehe skulle hellst vert uten den lyden, enkel sak og få den bort? Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 (redigert) Hei. Det er nok helt normalt vil jeg tro, det er vel en form for "systemsjekk" som skjer og at du vet at alarmen virker Kan være greit å høre den hvis den varsler om noe galt F.eks temp på motor ved dårlig kjøling, evt oljetilførsel / lite olje på tanken hvis det er totakter. Har forøvrig samme lyden selv på min Suzuki, riktignok en -96 mod 225 hk men funksjonen er nok lik. Mvh Ørjan. Redigert 20.Mars.2012 av FlyingDutchman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Jeg har samme på min 50hk suzuki, og antar det er normalt. Antar det er bekreftelse på at det er mulig å høre varsellyden. Når motoren kommer til tidsstyrt service så identifiseres dette ved en egen kombinasjon av pipelyder, sammen med lys i instrumentet. Om lyden kan skrus av for oppstart vet jeg ikke dessverre. Per magne Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 (redigert) Ja det skal pipe og ja det er en enkel sak å koble den bort med en avbiter. Problemet da er jo heller åpenbart mht varsel. Stapp noe greier i den så den demper seg en 7-8 hakk er kansje et brukbart komprimiss evt skift den ut med ei godt synlig lampe på dæsjen Redigert 20.Mars.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Jeg skaffet en ny motor med pip for noen år siden og tenkte at det bare var et signal om at alt er OK ved oppstart. Men var veldig glad for at pipingen kom igjen en gang jeg kjørte på en bærepose som effektivt stoppet kjølevannsinntaket. Hadde det ikke vært for pipingen hadde jeg vel ikke skjønt noe før det var for sent?? Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 oki ja eg får vel kansje ha pipinga der da fremfor og fjerne den. Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Godt å høre... Har lenge spekulert på hvor lenge jeg kan kjøre uten å åpne å sjekke impeller for slitasje eller brudd, så det er greit at motoren varsler om det blir for varmt. Kanskje værre å gå tom for kjølevann eller motor på sjøen enn å ta jobben med å bytte impeller, men greit å vite at det varsles i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Det er vel snakk om en 4-takter her. Jeg vil tro pipelyden er der for å signalisere at oljetrykket ikke er på topp enda. Slutter å pipe når trykket er riktig. Den dagen det ikke slutter å pipe, eller piper under gange, er det lavt trykk... Tror jeg. .... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Nei, den piper for å si ifra at den kan pipe hvilket betyr at hvis/når noe er galt så kan man være trygg for at den vil pipe! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skvulpen Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Om man piper eller pipes, like fullt så skal der sipes! Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Suzuki system sjekk som noen sa over, se på målerne om du har. Jeg starter aldri eller vrir over før pipelyd er over. Aner ikke om jeg behøver å vente, men jeg gjør nå det :) Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Boati: når jeg tenker meg om en gang til; noe som ofte gjør vondt og tar lang tid, så lyser det opp i instrumentet som viser oljenivå i tanken, temperaturvarsel og oljetilførsel. Det vil jo bety at den tar en rask sjekk... Har jo sett det før, men det har blitt en vane. Jeg starter heller aldri før pipelyden er over, det bare føles riktig Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Boati: når jeg tenker meg om en gang til; noe som ofte gjør vondt og tar lang tid, så lyser det opp i instrumentet som viser oljenivå i tanken, temperaturvarsel og oljetilførsel. Det vil jo bety at den tar en rask sjekk... Har jo sett det før, men det har blitt en vane. Jeg starter heller aldri før pipelyden er over, det bare føles riktig Word :p Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Når intet annet fungerer så les bruksanvisningen. Hver gang nøkkelen vris til "ON", vil fire lamper lyse et kort øyeblikk, og summeren vil ringe i de to første sekundene, UANSETT motorens tilstand. I de neste tre sekundene vil monitor.tyrtelleren indikere det totale antall timer motordrift ved en lysende/blinkende lampe og indikerende nål. Og nå kan sommeren komme! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.