Jump to content

Garmin VHF 200i, paring av tråløst håndsett GHS 20i


onkel_ove

Recommended Posts

Har montert Garmin VHF 200i, lik denne.

Garmin VHF 200i

 

i går skulle jeg montere og pare dette trådløse håndsettet som er kjøpt utenom: GHS 20i

 

ved installasjon, og for å få enhetene til å "parre" seg, så ved et par tilfeller skrur den stasjonære VHFen seg av, samt de finner ikke hverandre. Har sannsyligvis funnet problemet med at 200i VHSen trenger en software oppgradering (har vers 2.00, men finner at jeg trenger 2.30) i flg amrikanske nettsider.

 

har sendt e-post til Garmin Norge og venter på svar fra de. Men sannynligvis må jeg demontere VHFen og sende den fysisk inn for softwareoppgradering (gikk ikke an å oppgradere via NMEA 2000)

 

Noen som kan bekrefte dette, evnt har erfaring med tilsvarende, og evnt har fasiten :-)(at en kan oppgradere software selv?)

 

 

fair winds

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen,

 

Trodde det skulle gå greit å oppdatere dette selv.

Alt utstyret mitt er Garmin, og der oppdateres programvaren til alle enhetene gjennom minnebrikke-plassen på kartplotteren. Oppdateringene lastes ned fra Garmin sine sider og legges på et SD-kort, dette settes i kartplotteren, så går det av seg selv.

Det fordrer jo at man har en enhet med SD-kort leser i nettverket. Hvordan man gjør det uten dette vet jeg ikke..... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har snakket med Garmin Norge, og kan ikke oppdatere software selv, måtte levere utstyret inn (må gå via en programeringsboks som kun forhandlere har), og måtte gå via forhandlere. Har nå snakket med 5 forhandlere i Rogaland, og ingen av de vet hva jeg snakker om. Men Landor Larsen griper fatt i det og sjekker opp (de var nemmlig slike ting de skulle være spesialister på. Men til og med Garmin Norge var ustødig i dette virket det som. (men står en del om problemstillingen på amerikanske sider)

 

Men takk for input, både Arne Olav og Erik. Resten av utstyret jeg har er Raymarine..men hadde kanskje gått det og, via NMEA 2000...men som sagt så var ikke det tilfelle i flg Garmin Norge.

 

red: Når ringte Landor Larsen opp igjen, og hadde snakket med "head of marine" i Garmin Norge. Var vist nok kun en boks i Norge, og den var i Moss. Så må sendes inn der. Han på support i Garmin er tydligvis ikke oppdatert helt.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Rart de legger softwareoppdateringen ut på nett når det ikke er noen som kan benytte seg av den.... :headbang:

 

Ser det er spesifisert på oversikten over enhetene som blir oppdatert at VHF eller AIS300 ikke er inkludert

Programvare

Det er denne jeg har lastet ned for å oppdatere instrumentene, men da skjer det visst ikke noe med VHF'en allikevel....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...