kjetillunde Startet 21.Mars.2012 Del på Facebook Startet 21.Mars.2012 Hvor i Oslo får man tak i syrefaste skruer og muttere? (biltema har visst ikke?) Noen som har erfaring med å handle dette på ebay? (prøvde søke på "acid proof screw" men fikk ikke opp noe...) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Hva mener du, Biltema har da dette i fleng Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Søkte på "stainless steel screws" på ebay og fikk over 15000 treff, mulig du finner du du kan bruke der Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Obs, det skal stå A4 på boltene og mutterne. Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Tingstad, Maxbo, Jernia, båtutstyrsforretninger, etc. Hva er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Biltema skal ha A4 bolter dem Her Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
boati Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Clas Ohlson også, mye mer logisk på engelsk ja; Stain-less Steel :) kontra Syrefast stål! Sier ikke mannen i gata noe det. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Albert E Olsen. http://www.aeo.no/kontakt_aeo_ost Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kjetillunde Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Takk for tips, ser jo nå at biltema har. Skal ha skrue og mutter til å skru fast stangholder i båten. Hvilken kvalitet og størrelse bør jeg velge? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 A4 kvalitet. Dimmensjon som passer ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kjetillunde Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 De må være ganske lange siden jeg tenker å forsterke med list... men jeg kan jo tilpasse listen litt også... Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 I internasjonal terminologi finnes ikke noe som heter "syrefast" stål, kun Stainless Steel, dette inneholder minst 11% krom som gjør det korrosjonsbestandig. Den vanligste kvaliteten av rustfritt stål heter SAE 304, det kalles i Norge for rustfritt eller 18/8, etter ISO-norm betegnes det A2. Den nest vanligste heter SAE 316, kalles i Norge for syrefast, betegnes på engelsk Marine Grade Stainless Steel eller Surgical Stainless Steel, A4 etter ISO-normen. Det finnes også en variant som heter 316L som er enda mer korrosjonsbestandig grunnet lavere karboninnhold. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Dra til Malfix, så slipper du forvirring og får det du skal ha til fin pris. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Indy Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Zachariassen Jernvare på Torshov i Oslo har et helt utrolig utvalg av skruer og tilbehør, så leter man etter mere spesielle dimensjoner kan de som oftest hjelpe. Link Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 (redigert) Kult, her var det masse hjelp å få. Er nok 316 jeg er ute etter. Tusen takk alle sammen! Redigert 22.Mars.2012 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.