Bitteliten Startet 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2012 (redigert) En av Baatplassens nestorer, KOB, er gått bort etter en tids sykdom. Knut Olav Berg var et av de tidlige medlemmene på Baatplassen. Han ble medlem i 2002. KOB var medlem i Skipsraadet i lengre tid og var med på å bygge Baatplassen til det den er i dag. Et forum til stor glede og kunnskapsdeling for mange. Knut Olav var et Baatplassen medlem med stor fortellerglede. Han delte sine gode og dårlige båthistorier med oss alle. Hans hjemmesiden www.hannah2.net med flotte bilder og farledsbeskrivninger er benyttet av mange. Jeg vil minnes de gode rådene (som jeg noen ganger ikke fulgte ) fra Knut Olav, hans store gleden ved å være på sjøen, aller helst i Kragerøskjærgården. Og ikke minst hans gode fortellinger om seilaser og båtkjøp vi alle kunne lære mye av. Jeg hadde avtale med Knut Olav om at en dag han var i Son og jeg hadde vakt på RS Sundt skulle han være med ut. Det ville seg ikke til at vi var på samme sted til samme tid, men Knut Olav meldte seg til tjeneste i det nystiftede Kragerø korpset og gledet seg til å tjenestegjøre der, noe han aldri rakk. Det var typisk Knut Olav – han ville bidra til alles trivsel og sikkerhet og dele sin kunnskap. Knut Olav etterlater seg en stor familie og en stor gjeng med båtvenner med masser av gode minner. Takk for alt du bidro med Knut Olav. God seilas på det største havet! Knut Olav til rors på Hannah V i fjor sommer Redigert 24.Mars.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Triste nyheter. Leste hjemmesiden til KOB med stor interesse for en stund siden. Rart å føle en kjenner litt en person en aldri har møtt. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Dette var leit. Kondolerer. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Det var triste nyheter. Har flere ganger vært innon hans hjemsider, og leste om turene og båtene. Mine tanker går til hans pårørende. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Trist, så trist. Inden jeg lærte Baatplassen at kende var jeg inde om hans sider. Han elskede bådlivet og var en god fortæller. Mine tanker går til hans pårørende. Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Dette var leit og høre.Har vært mye innom hans hjemmeside de siste årene og fulgt med hans båtkjøp og turer med familige.Kondolerer. Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Pettern1972 Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Dette var trist og høre. Våre tanker til Knut Olavs nærmeste familie Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
baatsman Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Dette var trist. Hadde stor glede og lese hans poster. Mine tanker går til hans famile. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Skjær i sjøen Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Veldig trist. Kjente også Knut Olav fra en annen setting. Tankene går til familien. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
glalaks Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Kondolerer. Takk for mange fine fortellinger på hjemmesiden og ikke minst mange gode tips på BP. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
:båt1 Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 kondolerer så mye til familie og venner som gjente han, meget trist Sitér dette innlegget Link to post
Klypa Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer til venner,kjente og spesielt familien. Sånn som eg har forstått av han KOB en fantastisk person.. Alle min tanker går til familien. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Dette var veldig trist å høre. Jeg fikk aldri hilse på KOB, men vi hadde litt kontakt her på BP. Sist sommer så vi hverandre på AISen før vi møttes i Portør, og det var morsomt å hilse på han da vi møttes i den trange leia. Mine tanker går til hans familie. Takk Bitteliten for at du formidlet dette. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
tomzern Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer så mye Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
bert Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer så mye,triste saker. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Dette var leit, kondolerer Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Jeg følte at jeg kjente KOB gjennom Baatplassen. Dette var ufattelig og trist. Måtte du få en god seilas på din siste reis. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kal-El Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer, trist når noen går bort for tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Uff dette var trist. Har lest flere av historiene på hjemmesiden hans. mye nyttig info også. RIP Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Dette var veldig leit å høre. KOB var et virkelig hedersmedlem som har betydd mye for baatplassen. Min dypeste medfølelse til hans etterlatte. Takk til Bitteliten for hans fine minneord. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Trist å høre. KOB har vært en psoitiv bidragsyter i mange år her, og vil bli savnet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sydvesten Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Kondolerer fra Sydvesten med familie.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skipper Worse Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Det er trist når en ekte båtmann går bort. Slike er det jo ikke for mange av. Og de behøves alle, som gode eksempler for alle dem som så gjerne vil bli like gode båtmenn. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Allan E Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Dette var en trist beskjed. Kondolerer så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.