boffeloff Startet 26.Mars.2012 Del på Facebook Startet 26.Mars.2012 Hei! Jeg vurderer å ta "skipet" hjem i hagen for et større prosjekt (legge nye dollbord og dekk + bytte nagler og klink). Båten det er snakk om er en trebåt på 27 fot bygd i 1957. Jeg har undersøkt med en lokal transportaktør, og båten vil eventuelt bli flyttet med lastebil. Ikke er det veldig langt heller (5-6 km). Båter, især trebåter, hører hjemme med vann under kjølen, men er det noen som har erfaringer med å flytte trebåter på land? Og hvordan er det med mobilkranene, løfter de uten ramme? I så fall må vel dette være en stor påkjenning for båten..? MVH Henning Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 26.Mars.2012 Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Dette burde være helt uproblematisk, men tror nok at det skal brukes åk ved slike løft. Jeg har ikke vært borti noe annet i allefall. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 26.Mars.2012 Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Vår Amalie ble fraktet fra Engelsviken til nord-enden av Randsfjorden på lastebil. Løftet med åk var det helt uproblematisk. Hun er så stor og tung at vi ikke har henger til henne, så kranløft og bilfrakt er en årlig seanse. 8km to ganger i året. Det værste er egentlig stroppingen på bilen. Det strammes til det knaker i både dollbord og dekk... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.