Jump to content

Tv på pc


S/Y Gyda

Recommended Posts

Jeg er på leting etter en mulighet for å kunne se tv på pc'n ombord. Jeg ønsker å bruke tv antenna som sitter i mastetoppen, og er derfor på leting etter en eller annen form for usb "dings" som antennekabelen fra tv antenna kobles til. Det må vel også være med en programvare som gjør at pc'en blir tv tuner. Det er altså IKKE snakk om internett basert tv.

Noen som har forslag til løsning?

Link to post
Share on other sites

Komplett.no har flere alternativer. Har en tilsvarende løsning fra EyeTV på min stasjonære Mac, fungerer knallbra. Støtte for opptak og greier. Problemet med de fleste av disse er at de støtter ikke kortlesermodul, så man er henvist til de åpne kanalene. På ferie holder vel dette for mange. Dårlig antenne kan være en utfordring også, men har man TV-antenne i båten vet jeg det finnes løsninger for å koble enkelte typer USB-mottagere til disse.
Link to post
Share on other sites

Styr unna Hauppauge! Husker ikke hvilken modell jeg har, men den et helt ubrukelig. Krever MEGET gode mottaksforhold. Det eneste stedet jeg har fått den til å funke skikkelig er hjemme, der jeg trenger den minst...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg endte opp med 19" Finlux. Like greit, med dagens priser på TV. Og mye mer brukervennlig. Men hvis man likevel vil ha dongel; pass på å kjøpe en som gir mulighet for å koble på vanlig antenne, slik som Sandberg.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Tusen takk for innspill.

Vi har en Grundig 19 tommer kombinert tv og data skjerm som viser veldig gode tv bilder, men jeg er ikke fornøyd med pc bildet. Det er for grovt og ikke så knivskarpt som et pc bilde skal være. Siden det stort sett er nyheter og vær vi bruker tv'n til kan vi heller klare oss med et "dårligere" tv bilde, mot at pcbildet er 100%.

 

Noen som har erfaring med Grundig 19" tv som har VGA inngang for pc. Kan jo være at det er skjermkortet på vår stasjonære pc ombord som trenger en oppgradering, for det er veldig stor forskjell på pc bildet på min gamle Dell bærbare(knivkarp) og Grundigen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...