Jump to content

Lave vindskjermer på Bavaria båter.

windyén

Recommended Posts

Jeg har selv hatt gleden av å eie en Bavaria båt, en 25 sport, båten var flott på mange måter, men jeg syntes vindskjermen ble for lav, hodet ble over skjermen, og jeg har normal høyde, når jeg ser på bilder av andre større Bavaria båter så ser det ut som om det er akkurat det samme problemet, er det noen som har synspunkter på dette?

Jeg har selv hatt gleden av å eie en Bavaria båt, en 25 sport, båten var flott på mange måter, men jeg syntes vindskjermen ble for lav, hodet ble over skjermen, og jeg har normal høyde, når jeg ser på bilder av andre større Bavaria båter så ser det ut som om det er akkurat det samme problemet, er det noen som har synspunkter på dette?

Enig, og dette har etter mitt skjønn blitt værre på de nye båtene. I min 29 sport sitter jeg akkurat passe dekket, men i de nye blir vinduene lave i forhold til både sitteposisjon og båten forøvrig, har sjekket 38 Sport og 43 Sport. I hardtop versjonene syntes jeg det er motsatt, overbygget ser kolossalt ut. Har foreløpig ikke blitt vant til designen på disse HT båtene med disse svære vindusflatene.

Dette tror jeg ikke det er bare Bavaria båtene det gjelder. Alle vindskjermbåter og daycruisere har vel lave vindskjermer med vilje for det første for å få finere design uten kalesje og for at man akkurat skal kunne få lit vind i håret, for dem som har det.. Unntak finnes jo

93_1982637991_xl.jpg

53_2074691581_xl.jpg

32_330071087.jpg

20_1847635479.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 måneder senere...

Godt å høre at det er flere som mener det samme, trodde det var bare meg som hadde problemet, jeg byttet båt ved første anledning i fjor, har fortsatt en daycruiser( windy tornado ) og der sitter jeg svært godt beskyttet, var inne på samme tanke ang. lettskjerm, men tviler på at det blir pent..

Tipper det blir dyrt også, kanskje bedre å vurdere noe annet, litt synd for det er fine båter.

Nja, ikke helt enig der :P .

I den gamle 22" Glastronen jeg hadde satt jeg skjermet for vind men i sola. Slik bør en kalesjebåt være i mine øyne.

I bavariaen må det være +25 grader, vindstille og max 5 knop for at det skal være behagelig uten kalesje.

Må nok se på om jeg kan få laget en ekstra skjerm selv...

Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med bavariaen ellers. Blir nok også ny bavaria når 3 fot syken slår til igjen ;)

(fyi, bare så disse bavaria haterene ikke får blod på tann) :P

Disse "Sport" båtene egner seg best som liggeunderlag for glamour-modeller........

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...