jensemann2 Startet 27.Mars.2012 Del på Facebook Startet 27.Mars.2012 driver og skal montere en 30 liters varmtvannsbereder med sløyfe på en 6 sylindret Scania DSI-11 marinemotor. Har hørt at tanken må monteres lavere enn ekspansjonstanken på motoren, men dette blir vanskelig i denne båten, da tanken skal stå i verkstedet bak maskinrommet. Klarer nok å få tanken i lik høyde med ekspansjonstanken men ikke lavere. Hvor stor krise er det? har hørt om flere som sliter med sirkulasjonen på slike beredere, noen med erfaring fra slike motorer her? Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Det burde vel være mulig å montere inn en enkel elektrisk sirkulasjonspumpe i varmesløyfa, slike finnes i universal utførelse til en billig penge. Vet dessverre ikke hvor... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Jeg har akkurat montert vv-bereder i høyde med ekspansjonstank på VP D12 via Jabsco sirkulasjonspumpe til defroster som ligger ca 1,5 m over ekspansjonstanken. Funker fint som snus det lille jeg rakk å prøve det. Men Scania har jeg ingen erfaring med. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 28.Mars.2012 Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Bare å sette inn en sirkulasjonspumpe fra Maritim Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.