Jump to content

sikring ryker på Bennet trimplan. Hva kan være galt?


Stormfuglen

Recommended Posts

Når jeg skal regulere på b.b trimplan, ryker sikringen. Ved bruk av st.b plan er alt ok. Noen som har greie på hva som kan være galt? Har løsnet hydraulic slanger for å bare kjøre motoren uten påstand, og det samme skjer. St.b ok, men ved b.b bryter ryker sikringen.

Link to post
Share on other sites

Prøv å skru av det sota plastlokket på enheten og kjenn på de klumpene/solenoidene som stikker opp med 1 ledninger ned i hver. En skal kunne høre/kjenne et klikk i disse når en opererer trimplanet.

Om en kjenner noe kun på ene har den andre sikkert tatt kvelden. En kan prøve å bytte de (bytte kun hydraulikk kablene ut er enklere) om for å se om andre trimplanet plutselig virker. Flere steder en får kjøp solenoidene billig.

Eller at det bare er en dårlig kabel/panel som får strømmen til å gå et sted den ikke skal.

 

 

 

Se eventuelt de andre videoene som kommer opp.

 

Google kommer opp med en del linker. Bla avsnitt i en av Bennett sine PDFer

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Det var da voldsomt til pepper. Problemet var ødelagt magnetventil. Den ble glovarm. Nå er ikke jeg noe reser på forum som dette og ikke helt up to date med kjørereglene, men det blir det vel en ordning på. Hadde da vett nok til å takke, så helt drittsekk vet jeg ikke om jeg er. Ha en fin dag alle :-)

Link to post
Share on other sites

Det var da fælt til egotripp da !Du ber om hjelp her på Båtplassen.Men å opplyse andre eventuellt trengende om løsning på problemet gjør du ikke.Drittsekk oppførsel !

 

Akkurat hva som er drittsekk-oppførsel kan nok diskuteres... :lipseal:

 

Syntes nå du er i overkant krass mot en som har skrevet to innlegg her;

Det første var et spørsmål, og det andre var et takk for hjelpen....

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Det var da fælt til egotripp da !

Du ber om hjelp her på Båtplassen.

Men å opplyse andre eventuellt trengende om løsning på problemet gjør du ikke.

Drittsekk oppførsel !

Maken til idiot-innlegg har jeg vel aldri sett etter mine seks år på dette forum , prestere å kalle folk for drittsekk i hytt og pine ???

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg blir forbanna over slik ego oppførsel.

Her sitter det folk med felles båtinteresse å bidrar med kunnskap og egne erfaringer

og prøver å hjelpe folk med problemer, helt frivillig.

Så skal man ikke informere om løsningen på problemet ! :thumbsdown:

 

Dette er jo hele eksistensen til Båtplassen.no !

Her deler man erfaringer.

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg blir forbanna over slik ego oppførsel.

Her sitter det folk med felles båtinteresse å bidrar med kunnskap og egne erfaringer

og prøver å hjelpe folk med problemer, helt frivillig.

Så skal man ikke informere om løsningen på problemet ! :thumbsdown:

 

Dette er jo hele eksistensen til Båtplassen.no !

Her deler man erfaringer.

 

Og dersom trådstarter hadde svært dårlig tid idet han skrev det innlegget....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Bruker den tråden,

 

Når eg måler på min flaps 12-13 volt, men når eg trykker på bryteren så viser måleren 0,00 volt, ampere som står der er 5 amp. betyr at strømmen går vekk når eg trykker? noen som vet hva det kan være årsak. :confused:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Amper som står der er 5A? Du måler amper i serie samtidig som når du trykker på knappen?

 

Normalt er det dårlig kabelpunkt etc. som nesten ikke gir kontakt som gir symtomer der spenningen plutselig går nesten til 0V. Da måler en fin spenning ubelastet. Men når en skal operere systemet klarer ikke det dårlige punktet å overføre nok effekt, slik at spenningen synker.

 

Men litt avhengig av utstyret som står koblet til vil en kunne måle nesten full spenning over det dårlige punktet når en prøver å operere utstyret. Men potensiale for varmgang og brann/ødelegelse er stor ved slik feilsøking.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...