Stormfuglen Startet 27.Mars.2012 Del på Facebook Startet 27.Mars.2012 Når jeg skal regulere på b.b trimplan, ryker sikringen. Ved bruk av st.b plan er alt ok. Noen som har greie på hva som kan være galt? Har løsnet hydraulic slanger for å bare kjøre motoren uten påstand, og det samme skjer. St.b ok, men ved b.b bryter ryker sikringen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Johannes Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 (redigert) Hei og velkommen til baatplassen. For å finne ut om problemet ligger i bryter/ledninger eller pumpe kan du koble fra pumpen og så teste om sikringen ryker. Svaret du da får vil bringe deg noe nermere løsningen. Lykke til Redigert 27.Mars.2012 av Johannes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan E. Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 (redigert) Prøv å skru av det sota plastlokket på enheten og kjenn på de klumpene/solenoidene som stikker opp med 1 ledninger ned i hver. En skal kunne høre/kjenne et klikk i disse når en opererer trimplanet. Om en kjenner noe kun på ene har den andre sikkert tatt kvelden. En kan prøve å bytte de (bytte kun hydraulikk kablene ut er enklere) om for å se om andre trimplanet plutselig virker. Flere steder en får kjøp solenoidene billig. Eller at det bare er en dårlig kabel/panel som får strømmen til å gå et sted den ikke skal. Se eventuelt de andre videoene som kommer opp. Google kommer opp med en del linker. Bla avsnitt i en av Bennett sine PDFer Redigert 27.Mars.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post Share on other sites More sharing options...
Stormfuglen Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Takk til dere som svarte her :-) Var inne på you tube og fant gode videosnutter om feilsøking av motor til flaps. Har funnet problemet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
pipp Svart 28.Mars.2012 Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Og problemet er? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Har funnet problemet. Det var da fælt til egotripp da ! Du ber om hjelp her på Båtplassen. Men å opplyse andre eventuellt trengende om løsning på problemet gjør du ikke. Drittsekk oppførsel ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stormfuglen Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Det var da voldsomt til pepper. Problemet var ødelagt magnetventil. Den ble glovarm. Nå er ikke jeg noe reser på forum som dette og ikke helt up to date med kjørereglene, men det blir det vel en ordning på. Hadde da vett nok til å takke, så helt drittsekk vet jeg ikke om jeg er. Ha en fin dag alle :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Det var da fælt til egotripp da !Du ber om hjelp her på Båtplassen.Men å opplyse andre eventuellt trengende om løsning på problemet gjør du ikke.Drittsekk oppførsel ! Akkurat hva som er drittsekk-oppførsel kan nok diskuteres... Syntes nå du er i overkant krass mot en som har skrevet to innlegg her; Det første var et spørsmål, og det andre var et takk for hjelpen.... Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Stormfugl - takk for at du delte problem og løsning med oss. Jeg har Mix på min ignorer liste. Ikke helt uten grunn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Enig med Bitteliten. Fint at du deler løsningen på problemet, men det intet krav. Heller ikke noe å bli hudlflettet for hvis du ikke gjør det. PS! Står jeg på listen Bitteliten? Hater å bli listeført Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Det var da fælt til egotripp da ! Du ber om hjelp her på Båtplassen. Men å opplyse andre eventuellt trengende om løsning på problemet gjør du ikke. Drittsekk oppførsel ! Maken til idiot-innlegg har jeg vel aldri sett etter mine seks år på dette forum , prestere å kalle folk for drittsekk i hytt og pine ??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Ja, jeg blir forbanna over slik ego oppførsel. Her sitter det folk med felles båtinteresse å bidrar med kunnskap og egne erfaringer og prøver å hjelpe folk med problemer, helt frivillig. Så skal man ikke informere om løsningen på problemet ! Dette er jo hele eksistensen til Båtplassen.no ! Her deler man erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 Ja, jeg blir forbanna over slik ego oppførsel. Her sitter det folk med felles båtinteresse å bidrar med kunnskap og egne erfaringer og prøver å hjelpe folk med problemer, helt frivillig. Så skal man ikke informere om løsningen på problemet ! Dette er jo hele eksistensen til Båtplassen.no ! Her deler man erfaringer. Og dersom trådstarter hadde svært dårlig tid idet han skrev det innlegget.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Bruker den tråden, Når eg måler på min flaps 12-13 volt, men når eg trykker på bryteren så viser måleren 0,00 volt, ampere som står der er 5 amp. betyr at strømmen går vekk når eg trykker? noen som vet hva det kan være årsak. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan E. Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Amper som står der er 5A? Du måler amper i serie samtidig som når du trykker på knappen? Normalt er det dårlig kabelpunkt etc. som nesten ikke gir kontakt som gir symtomer der spenningen plutselig går nesten til 0V. Da måler en fin spenning ubelastet. Men når en skal operere systemet klarer ikke det dårlige punktet å overføre nok effekt, slik at spenningen synker. Men litt avhengig av utstyret som står koblet til vil en kunne måle nesten full spenning over det dårlige punktet når en prøver å operere utstyret. Men potensiale for varmgang og brann/ødelegelse er stor ved slik feilsøking. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 26.Juni.2018 Del på Facebook Svart 26.Juni.2018 Låner denne tråden litt. Hjelper en venn med samme problemet, sikring ryker når den ene trimflapsen manøvreres. Den andre virker OK. Under plastdekslet er den ene magnetventilen glovarm, den andre er kald. Spørsmål: Hvor får man tak i magnetventiler? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 26.Juni.2018 Del på Facebook Svart 26.Juni.2018 Bonus skrev 9 minutter siden: ... Spørsmål: Hvor får man tak i magnetventiler? Litt googling så fant jeg det ut selv; Marineshop i Sarpsborg har disse Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 27.Juni.2018 Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 Bonus skrev On 26.6.2018 at 20.30: ... samme problemet, sikring ryker når den ene trimflapsen manøvreres. Den andre virker OK. Under plastdekslet er den ene magnetventilen glovarm, den andre er kald. Byttet den varme magnetventilen, alt OK Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.