Dassic Svart 15.Januar.2005 Del på Facebook Svart 15.Januar.2005 Ikke for å kompensere en egentlig mangel, men for å kompensere din irritasjon og mulige usikkerhet i fremtiden dersom noe skulle gå i stykker.Kompensasjon for irritasjon? Jeg er på ingen måte jurist, men dersom jeg skulle ha mottatt kompensasjon for hver gang jeg har vært irritert i forbindelse med et varekjøp, hadde jeg vært en rik mann... Sitér dette innlegget Link to post
Sveinb Svart 20.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Lykkelig avslutning! Jeg har vært i kontakt med selger. Det viste seg at båten ikke hadde vært helt under, men at det her var snakk om motorrom som var blitt oversvømt. Han trodde han satt båten i tilstrekkelig god stand ved å spyle grundig med ferskvann. Da jeg nevnte på alle skadene på det elektriske anlegget og kabler, la han seg flat med en gang, og ba meg sette opp en liste over hvilket utstyr og materiell jeg mente burde skiftes ut. Deretter skulle han skaffe dette til veie. Det finnes ennå ærlige båtsegere! Takk for alle innspill i saken. De motiverte meg til å ta dette opp med selger og hjalp meg til å få en bra løsning på skaden. Med vennlig hilsen Svein Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 20.Januar.2005 Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Da skal du kreve skiftet alt av elektriske komponenter som har vært i vann eller fått vann på seg. Dette burde kanskje vært en forsikringssak? Selv om ting virker ok nå vil det gå i stykker senere og garantert når det passer dårligst for deg. Er det kommet vann på starter, dynamo, kabelsettet til motor? Da bør det også byttes. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinb Svart 20.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2005 Båten er foreløpig uten motorer, så det elektriske anlegget er ikke kjempestort. 4 punper, elektrohydraylikken til trimflaps, belysning i motorrom, hovedstrømkabler, og diverse småkabling til forbtuk. Men jeg har ikke tenkt å ta sjangsen på at noe vil holde. Bytter ut alt når jeg først skal igang. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Lykkelig avslutning! ........Da jeg nevnte på alle skadene på det elektriske anlegget og kabler, la han seg flat med en gang, og ba meg sette opp en liste over hvilket utstyr og materiell jeg mente burde skiftes ut. Deretter skulle han skaffe dette til veie. Det finnes ennå ærlige båtsegere! <{POST_SNAPBACK}> Kjempeflott, det er hyggelig å se at det går an å løse saker uten masse krangling!!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Enda en av de uheldige! Denne båten må ha sunket meget raskt, i løpet av natten. Den fløt helt vanlig da jeg gikk forbi sundet i går ettermiddag. I dag tidlig lå den slik! Båten, en særdeles vakker Nordlands-skøyte på ca 30'-32' har ligget på E-brygga i båtforeningen min, hele vinteren. Plutselig er den ikke mer. Det må være en båteiers mareritt å få en slik beskjed i telefonen! For hans skyld håper jeg at han har gyldig forsikring og at den dekker årsaksforholdet........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.