Egil S Svart 30.Mars.2012 Del på Facebook Svart 30.Mars.2012 Tipper disse folka kan hjelpe deg http://www.fittings.no/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 Da har jeg tatt tre bilder som forklarer det meste. Dette bildet viser hvordan systemet ser ut i mannehullet. To sugelinjer og to returlinjer. I tillegg ett slags rør i rør system som dere ser ned i tanken. Dette bildet viser oppleggen med mutter klemring og albue. Det er altså mutteren som er skadet i gjengene. Gjengene er nok 1/4" BSP koniske. Røret måler 9,45 mm, noe som da er hva i "? 3/8? Siste bildet viser hvordan det skal monteres sammen. Da håper jeg at noen kan hjelpe? Dette er tydelig ikke helt enkelt da 1/4" ikke er noe særlig brukt i Norge skjønner jeg. Noen som vet hva korrekt betegnelse for mutteren er på engelsk? Kan jeg søke på ebay, har jeg navnet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 På tide med mer oppdateringer: Denne mutteren er en morsom sak. TPI er 24, diam gjenger 14.14mm (omtrent). Eneste jeg finner i nærheten er UNEF 5/8 eller 9/16. Innvendig er huller 9,57mm. Det gjør også albuen til en morsom sak, BSP på ene siden og antakelig da UNEF på den andre. Kan disse oppdateringene hjelpe noen, som kan hjelp meg? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
stig arve Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 hei eg hadde funet meg ein kurant del med snitrins muter i mesing som passer til røret og sølvelodet på 90gr. da blir den lit lengre og røret kan kutes lit vist de er plas til å skru den ner da. har drev med tryk testing i nåken år den muteren som er der i dag er ikkje akurat hylevare sikkert ikkje umulit å få takki men er ein del forskjelige merker og gjenge typer og koner på dise. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
stig arve Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Holden Vintage and Classic motoring dene ser jo lik ut da vil tru de er 1/4BSP på den i link en? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Kommer du til for å lodde på standard greier hadde jeg gjort det tror jeg... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 To parametere er gitt. 1. Jeg må ha en 3/8 bsp som går ned i ytterøret (den blanke tomhylsen som stikker opp på mannelokket. 2. Så må jeg ha en klemfitting som griper godt om fuelrøret som måler 9.45 i ytterdiameter (3/8?). Alt der imellom kan jeg bygge om, men begge ytterender er gitt, noen gode forslag? Jeg har gjenget opp den skadede mutteren, men er redd den ikke biter godt nok, for mye er blitt ødelagt. Så letteste er prøve å finne en overgang, alternativt bygger jeg om mellom ytterleddene. Stig Arve, redd for at du har rett at den mutteren kommer til å gi hodebry. Jeg har i kveld sendt mailer til alle de kontakene som har blitt gitt meg i tråden, så får vi se hva de kan svare. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Farlig å være skråsikker, men jeg mener R = BSPT = koniske gjenger. Tydelig at vi hadde litt ulike kilder. Her et bilde jeg tok av en eldgammel gjengetabell jeg har brukt Ellers da Jori, har du fått tak i problemfittingsen din? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 6.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2012 Komodo, svaret er nei. Men din link til firma industri-hydraulikk er positiv. De mente de hadde den i utvalget og skal se på saken til tirsdag og bestille hvis så er tilfelle. Alle andre kontakter som jeg har brukt har gitt opp og foreslått ombygging. Greit å slippe ombygging, men må jeg så går jo det også da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JonnyBoy Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Tydelig at vi hadde litt ulike kilder. Her et bilde jeg tok av en eldgammel gjengetabell jeg har brukt Ja, ikke vet jeg hva som er rett lenger Bruker en del av Hydroscand sitt sortiment, og der betegnes en ansats med 1x rett og 1x konisk del slik (se f.eks. side 480): Gjenge 1: G 1/4" M Gjenge 2: R 1/4" M Spiller ikke så stor rolle, det viktigste er at Jori forhåpentligvis finner delen han har bruk for. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 Da er det tid for oppdatering. Mutteren viste seg veldig vanskelig å få tak i, så jeg valgte en annen løsning. Følger slagordet til Rema 1000 "det enkle er ofte det beste" er dere enig i at dette kan gå greit? Mens jeg holdt på så lagde jeg en i reserve, er jo tre suge/returrør til som kan ryke er jeg uheldig + at fittingstypen er brukt på røropplegget ellers, så fungerer den jeg erstatter skrur jeg ut sugerør nr. 2 og tar vare på fittings der. Takk for alle hjelp underveis, og jeg lærte masse om gjenger, stigninger etc. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.