Jump to content

Lurer på hva som er forskjellen på gelcoat og glassfiber sparkel?

Diddn

Recommended Posts

Hei jeg skal fikse opp en gammel robåt og sparkle noen hakk i bunnen på den under vannlinjen. Jeg har hørt at man skal bruke 2 komponents glassfibersparkel. Jeg lurer derfor på hva som er forskjellen på 2 komponents glassfibersparkelen til biltema og gelcoat sparkelen til biltema.

http://biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Fugeskum/Glassfibersparkel-36061/

http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Polyester-og-Epoksy/Gelcoatsparkel-36079/

Får man 2 komponents glassfibersparkel i ulike farger? evt hvor?

Mvh Diddn

Jeg har vært å sett på båten i dag og så at de hakkene/"kraterene" var litt dype, hva bør jeg bruke da av 2 komponent glassfibersparkel og gelcoat sparkel?? I så fall om jeg må bruke 2 komponets glassfibersparkel hva bør den etterbehandles med for å ikke trekke vann?

Takker så mye for svar på forhånd.

Mvh Diddn

glassfibersparkel , har som navnet sier , glassfiber tråder, og er mye sterkere enn gelcoatsparkel. Har sett denne i grønt og i grått.

For å forvirre deg enda litt mer, så fins det noe som heter epoxysparkel - jeg tror det vil kunne funke bra i ditt tilfelle. Den er også vanntett så du slipper å ha noe oppå.

Du må også slipe rent samt vaske med aceton før du begynner å legge på

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...