Jump to content

Salgsmoral


Marna

Recommended Posts

Bare en liten historie om hvordan det ikke skal gjøres.

 

Jeg hadde vært og kjøpt båt, trodde jeg. En nydelig 10 fot With på Nesbru i Asker, nyrestaurert og fin. Jeg gjorde avtale med selgers far, da selger var i utlandet, at jeg tok båten, og ja, vi skulle ta kontakt straks selger var hjemme. Før besiktigelsen hadde jeg ringt selger flere ganger, lagt igjen allehånde telefonnumre og sendt mail før jeg fikk kontakt. Etter besiktigelsen sender jeg selger en mail med mitt nummer, igjen, og ber henne om å ringe meg. Får svar tilbake at båten er solgt. Jeg tenkte at selger sikkert hadde trodd jeg var en ny kjøper og ringte henne. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde jo ikke lagt igjen håndpenger¨, så da gjaldt ikke avtalen. Hun hadde jo ikke mitt tlf nummer, så da fikk hun heller ikke ringt meg.

 

I disse digitale tider er det intet som heter "har ikke tlf.nr", dessuten var min mail ikke anonym, det hadde vært et tastetrykk til opplysningen om så alt skulle være slettet av anropslogger og telefonsvarere. Håndpenger ble aldri nevnt når jeg gjorde avtale om besiktigelse.

 

Saken er slik at den kvinnelige, i følge henne selv; meget erfarne selger, gav blaffen og solgte fordi det stod noen med penger i hånden.

 

Jeg som voksen tåler dette, selv om det var irriterende, det var værre med min tolv år gammel sønn som skulle ha båten.

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...