Jump to content

Søm av nye båtputer


NinaB

Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg kan få sydd nye båtputer til en rimelig pris, helst Østfold/Follo/Oslo, evt over grensen til Sverige?

 

Evt vurderer å sy selv. Tips om hvor kjøpe skumplast, stoff etc. Vurderer alcantara, noen med erfaring fra dette stoffet. Skal

 

bare være til inni båten...

Bør man ha et pustende stoff på undersiden av putene?

Link to post
Share on other sites

Jeg holder på med å sy nye puter både utvendig og innvendig til vær båt. Kjøpt vanlig møbelstoff til cabinen og skai til putene ute. bruker samme stoff over og under på putene inne, mens putene ute er montert på treplate. Jeg har handlet alt stoffet på denne nettbutikken, Så langt virker det som om det er høy kvalitet, og ikke minst har de veldig lave priser. alt stoffet kom på 2000 kr til min båt. Jeg har ikke stor erfaring som "seilmaker", men synes at resultatet blir rimelig bra.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Har kjørt lowcostvarianten på putene i gamlebåten, og ble så fornøyd at jeg gjør samme sak på Fri:Billigste skumplastmadrasser fra IKEA, mørk blå canvas fra innvandrerstoffbutikk på grønnlands torg, hvit skai fra samme sted som jeg skar i strimler, og sydde inn en hyssing i. I overgang mellom topp og side har jeg sydd inn denne hvite randen. Mye enklere enn jeg fryktet, og resultatet blir veldig stilriktig på litt eldre båter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...