kentm Startet 2.April.2012 Del på Facebook Startet 2.April.2012 hei er det noen som har hvert bort i lite olje trykk på en peugeot xd2? hva skal oljetrykket ligge på en sånn motor? er det noen som har greie på det? og hvordan olje skal man bruke på den? ligger på 1 bar på tomgang vist jeg gasser litt detter oljetrykket fort til 0,5 bar. noen som har bruker manual på den motoren? mvh kent Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Jeg vet ikke hvilken olje eller hvilket trykk du skal ha, men jeg ville lånt meg ett manometer og testet trykket med. Feilen kan godt ligge i giver eller instrument. Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 det er helt nytt instrument og giver. har bytta det to ganger for trudde det var det som var galt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Det gjorde jeg også, problemet var at jeg fikk feil giver. Måleområdet på giveren var feil, så derfor fikk jeg bare 1 bar Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Høres litt merkelig ut, men dersom måler viser rett (ville absolutt koblet på et manometer rett i blokka)tyder ting på at sugesilen i bunnpanna er så tett at når du øker turtallet, får pumpen for lite olje.....? Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 jeg har ikke sjekka bundpannen enda, kan være der problemet ligger? Instrument og kobling som sitter på motoren skulle høre til hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Ville sjekket med manometer først, kan spare det for litt jobb. Er ikke denne motoren det samme som volvo md21? Isåfall skal du ha 10w40 motorolje, og oljetrykket skal være 2,8-3 ved varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 jo det er noen som sier at di er like. men jeg er ikke helt siker.hvor får man kjøpt sånn måler instrument da? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Biltema Det koster jo litt, hvis du ikke har mulighet for og låne ett Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 ok. har du noe sånt på biltema? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Ja, klikk på linken i mitt forrige innleg Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 ok. det var litt dyrt bare for og få testa det. må få hørt lit runt om noen som har det. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Hei kentm Hvor holder du hus, jeg har ett manometer klart til bruk, du kunne fått låne om du er i nærheten av krsand. Du må uansett få lånt deg ett 0-10 bars manomenter med overgabg til 1/8 npt gjenger for å sjekke oljetrykket ditt, dette skrur du inn der hvor oljtrykksgiveren sitter På motoren din. lars s Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 2.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2012 ok jeg bor i kragerø. ok jeg må ha det også ja. tenkte og ta av bunnpanna og gjøre det helt rent i den ,det er sikkert ikke gjort siden den var ny. så er i hvertfall helt sikker på at det blir bra etter på:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.