KapteinOlsen Startet 5.April.2012 Link til dette innlegget Startet 5.April.2012 Vil først starte med og si Hei, da jeg er ny bruker av forumet Har kjøpt meg en Powles36 med 2x VP TAMD 60B fra 1981. Dette er modellen med 1 sovekabin og "mannskapslugar" med nedgang fra dekk. Båten har vært under vann (ferskvann) for 5 år siden, denble da pumpet tom og satt på land for tørking og rengjøring, bytte av ødelagtutstyr og overhaling av motorer. Forrige eier klarte når han fikk båten utpå i fjor sommer å plante den på et skjær og ødelegge girkasser, propeller,akslinger og et bøyd ror. Er også råte i treverk rundt noen av vinduene og teak dørken bak må byttes ut, da den er full av dårlige bord og stygge hull etter gamle luke hengsler og skruer. Er noen små lekkasjer fra fly og inn i salongen. Er mye vannskadet treverk som må byttes ut og noen mindre glassfiber skader som skal lappes. Jeg ser på prosjektet som en halvfabrikata med motorer og noe utstyr. Planen er i løpet av året: 1. Tømme båten, rengjøre, montere baug thruster ogreparere skader 2. Rive/demontere gammel/ødelagt innredning og utstyr 3. Isolere lyd og varme, bytte vinduer/tetningslister og dekksluke 4. Bygge om til 2 sove kabiner større bad og størrebysse 5. Legge opp nytt el anlegg med landstrøm og lading 6. Ny innredning og belysning 7. Reparere/forsterke akterdekket og legge ny dørk 8. Ny større badeplattform og Bytte diverse skrog gjennomføringer og lufteventiler 9. Overhale og glassblåse motorene og lakke de opp igjen 10. Montere motorer, drivverk og styring 11. Montere diseltanker og lense pumper Nyere utstyr som fulgte med: Ankervinsj med fjernkontroll 2010, 4stk 12v batterier 110A 2011(2 start + 2 forbruk), 80L varmtvannsbereder 2011, Wallas diselvarmer 2011,Batterilader 2011, Elektrisk toalett og septiktank med El pumpe 2011,Kartplotter med kart 2011, Komfyr med 4bluss og kjøleskap 2008, Bensin aggregat 2011. Sikkert noe jeg har glemt i farta. 1000L disel tank (500+500), 800L vanntank, Septiktank husker jeg ikke størrelse på i skrivende stund. Dusj på bad og badeplattform Noe reserve deler til motorer (reimer/filtere/impellere+++) Her kommer noen bilder av prosjektet Sitér dette innlegget Link to post
KapteinOlsen Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Beklager litt rotete innlegg, avsnittene forsvant når jeg postet det. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Utrolig for pågangsmot dere har jeg grøsser litt jeg når jeg ser slike emner. Så all ære til dere med gust og stort pågangsmot. Den båten din har jo en veldig fin form med stort akterdekk gode cabiner dette må ha vært en skikkelig stas båt på 80 tallet. Lykke til videre skal bli moro og følge tråden din. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 jo , men hva har man hobby for hvis man ikke noen prosjekter. stå på dette blir bra jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
CalnoR Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 sterkt pågangsmot her ja! fikser opp en gammel Ancas Queen 30 selv.. så morro å se flere! lykke til! bra med planer.. følger med videre ;) Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
SveinHa Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Flott båt det der men langt fram før den blir helt 100. Har selv vurdert Powles flere ganger men de få som har vært i markedet har vært hysterisk høyt priset i forhold til tilsynelatende tilstand og utstyr. ..og.... Velkommen til Båtplassen Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Neros Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Dette kan bli virkelig bra... Det er en pen båt, så den fortjener å bli satt i stand... Tragisk at tidligere eier har latt den forfalle så stygt... Stå på, og ta deg tid (og kroner) til å gjøre dette skikkelig.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Pene klassiske linjer! Men du har ikke bare fått deg en hobby! Du har fått en livsstil! Men om det er en sånn båt du har drømt om så kjør på!, her er det masse å ta tak i! Ser ut som alt av stål og treverk må byttes ut eller renoveres. Først ville jeg renska båten av alt løst av dørker og innredninger gått over skrog og gjennomføringer. Hva var grunnen til at den sank? Ser ut som du får en stor jobb med ledningsnett og tekniske instalasjoner som ser rett og slett veldig slitent ut. Vi andre her på båtplassen får bare komme med råd og tips og forhåpentligvis gode tilbakemeldinger! Velkommen til forumet og lykke til med prosjektet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kjetil1 Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Får frysninger på ryggen med tanke på alt det arbeidet. Jeg synes jeg har hatt nok på vår båt i vinter, og den er noe helere ja. Her er det vel smartest å renske rent alt og begynne bygging i tomt skall... Blir spennende å se ferdig... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Porsche Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 (redigert) Denne skal jeg følge med på! Flotte klassiske linjer, dette kan bli et skikkelig smykke! Stå på! Link til ei Powles side. Redigert 5.April.2012 av Porsche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KapteinOlsen Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Takker for tilbakemeldinger Ja er enig at den har fine linjer og med en skikkelig rengjøring og montering av skrog gjennomføringer som er skrudd av utvendig, vil den nok se betraktelig bedre ut. Planen er jo å renske ned til beinet og bygge opp på nytt. Kan si at jeg fikk en meget god pris på dette prosjektet, betalte strengt tatt kun for det nye utstyret ombord. Så jeg har et romslig budsjett når det kommer til restaurering. Har også noen flinke venner som hjelper til med rydding, tekniske tegninger, konstruksjon/støpe arbeid, El anlegg med koblingsskjema, bæring av tungt utstyr og mye mer Er 2 uker siden jeg kjøpte den nå, så har skjedd mye fra bildene ble tatt. Båten er tømt for løse gjenstander og søppel, tatt ut diseltanker, batterier, kjøleskap, komfyr, skjært ut de råtne platene i mannskapslugaren og pussa "til beinet", rivd ned mesteparten av sovelugaren og skjært ut veggen inn til mannskaps lugaren. Har nesten fått vekk all den dårlige teaken på akterdekket og fjærnet en del gammel kabling og slanger som ikke var i bruk. "nye" girkasser har jeg fått tak i og tunell til baugthruster kommer til uka. Får låne utstyr til å måle opp og lage huller til tunellen av Maritim i Arendal. Har tatt mange bilder for å dokumentere hva som blir gjort, så det vil komme fortløpende (tar bare litt tid å få lastet opp). @Porsche Har allerede vært der inne å hentet litt inspirasjon, men takk for link alikevel Sitér dette innlegget Link to post
KapteinOlsen Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Sitér dette innlegget Link to post
KapteinOlsen Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Ble fort fult i garasjen, bildene ble tatt før diseltankene er satt inn. Har gått til innkjøp av hyllesystem for å få bedre plass Ting går fremover hvertfall og det er det viktigste Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Pågangsmot har du ja. Spennende prosjekt. Tror dette vil bli en meget fin båt når du en gang blir ferdig. Følger med videre. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Hei du! Vær forsiktig så du ikke gaper så høyt at kjeven går ut av ledd. En ting av gangen er greit det også. Men legg gjerne til noe txt på bildene dine så vet vi hva vi ser. Sitér dette innlegget Link to post
Galliano Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Hei! Flott prosjekt. Lykke til. Gleder meg til å se bilder uderveis. Har pusset opp en powles 36+2 selv. Hvor holder du til i landet? Sitér dette innlegget Link to post
Julie baby Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Er det mulighet for kontakt med kaptein Olsen som har powles prosjekt, har selv et powles prosjekt 38 fot fra 1973 treffes på mobil 47639990 Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Ser han har ikke vert pålogget siden april. Hvis du sender han en IM, så får han kanskje en e-post varsling........? Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Er det noen som tar over stafettpinnen ? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=124980701 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Muligheter for en fulltids hobby her.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TerjeFjern Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Pen båt men mye jobb. Var "litt" dyr i annonsen synes jeg men er jo mulig jeg bare er gjerrig :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Synd at det ikke ble fullført! stått urørt siden 2012? tilstanden har vel bare blitt værre!? nydelig og flott skrog! Men tror ærlig talt den blir tungsolgt for 175.000 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eika Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 (redigert) Selger kjøpte den for 30 og prøver seg på 175, burde være litt prutingsmonn. Eneste selger har gjort, er å starte motorene Redigert 19.August.2018 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magnus andreas Svart 10.September.2018 Link til dette innlegget Svart 10.September.2018 Eneste jeg har gjort er ikke å starte motoren og 30.000 stemer ikke var et bytte. her er vel ikke det jeg ga for båten. Og når du bytter til deg en båt det du ikke har sjekka om motorer har satt seg går pris litt ned drastisk. Er det noe noen lurer på ring meg på 92486183 har både kontrakt og faktisk kjøpepris mvh magnus sandøy Sitér dette innlegget Link to post
Magnus andreas Svart 10.September.2018 Link til dette innlegget Svart 10.September.2018 Hvordan vet du hva jeg har gitt for denne? Jeg har betalt mye mer en 30.000 her i tillegg har jeg som sagt startet motorer og di en nyrenoverte og det er nyrenoverte gerkasser dette er vel fort 75.000 pr enhet doble det så er ikke sum helt ute kanske Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.