FM 8-12 Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Koster deg ikke en dritt annet enn god kondisjon. Snakker ikke konkuranse eller topp nivå men at di vil at turen skal vare lengst Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Her er en som er lik den minste som ligger i byen, Flotte båter. http://www.yachtworld.com/boats/2010/Fleming-55-2436404/Marstrand/Sweden Den andre er enda større. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Men Disse Flemingbåtene var virkelig lekkre....... Var og tok en titt på disse badekarene idag og må si at jeg er fornøyd med det man har tilgang til. Seilbåter er jo båt med stor B og nå får jeg vel en på kjeften igjen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristian_H Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Tipper du har god toppfart , men 21,7 knop for seil er den rååeste opplevelsen jeg har hatt med båt, selvom det kostet omtrent 30000 kroner. kunne godt drevet med svømming jeg, men å sitte oppi en båt er ganske koslig det også :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 ...men å sitte oppi en båt er ganske koselig det også :) Min gamle Pioner er ganske bra til dette formålet Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Her har du seiling i 35 knop, og den de passerer har endel mindre, litt vindstøy blir det jo i en slik fart, Men det er OK. Men det er ingen motorstøy. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaks Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Båtlivet i trondheimsfjorden er flott.. der er det ingen holmer og øyer overalt så man er underveis hele tiden.. Helt til man er tilbake på plassen sin;) Må forrøvrig si at når det blåser en del og fjorden fylles med seilbåter, da er jeg litt misunnelig. Alle andre dager er motorbåt tingen.. Vannski bak en maxi 95 kunne blitt interessant.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 (redigert) Bare bedre tid? :) ikke nødvendigvis bedre... Forresten jo! Når man har så god tid, da må dere ha det bedre :) Var nede i motorbåten min å mekket, da en seilbåt kom innover gandafjorden m fulle seil, jeg sto bare å nøt synet! Det er vakkert!!! Redigert 19.April.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Man eldes senere når man ferdes i trawlerfart. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Det som tar en seiler 3timer bruker jeg en brøkdel av tiden på. Det er ikke ofte en ser en motorbåtmann innrømme så klart og tydelig at de ikke trives på sjøen. De vil rasket mulig tilbake til land når de har sluppet tampen.. Seilfolket liker å være underveis og der tar turen tar slutt når en kommer til land, slik er det bare.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 (redigert) Da gikk de 2 Fleming båtene utover med kurs Nord over jæren. så kan andre nyte synet av dem Nordover. de har sikkert AIS,(den størrste hadde dobbel radar ombord.) Sito fra Norge og Venture !! fra england http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?centerx=30 Skal bli kjekt og se hva fart de holder over Jæren, det er endel tung sjø der ute nå. for øyeblikket er de innaskjærs og går 7,5 knop (lovlig fart 5 knop) Redigert 20.April.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 VENTURE II Contribute to this page Add to My Fleet Vessel's Details Ship Type: Pleasure Craft Length x Breadth: 19 m X 6 m Speed recorded (Max / Average): 12.3 / 9.4 knots Flag: United Kingdom [uK] Call Sign: 2CND4 IMO: 0, MMSI: 235074203 Last Position Received Area: North Sea Latitude / Longitude: 58.46141˚ / 5.896178˚ (Map) Currently in Port: Last Known Port: EIGERSUND Info Received: 0d 0h 1min ago info på den størrste av båtene, så ser jeg at maks fart er 12.3 knop ? Nå er de snart i åpne sjø. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Seilfolket liker å være underveis og der tar turen tar slutt når en kommer til land, slik er det bare.. Det er ikke tull. Jeg ble faktisk overasket over hvor anderledes båtbruken ble da jeg konverterte til seil. Seilturen starter når tampen løsnes, og man er utpå så lenge man kan. Det er ikke bare motorlyden man slipper, båten oppfører seg også helt anderledes i sjøen selv i ruskete vær. Å tilbringe en hel dag i cocpit er mao ikke en straff, det er det det hele dreier seg om . Hilsen en som har erfaring fra begge deler. PS : Jeg driver og øver på å legge bi og når jeg mestrer det perfekt tror jeg faktisk aldri jeg gidder å komme inn til land igjen Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Man eldes senere når man ferdes i trawlerfart. Vitenskapelig sett helt feil. Man eldes senere jo raskere man beveger seg. Beveger man seg med lysets hastighet eldes man ikke i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Hamnen.se gjør en vurdering av Bavaria 27 sport mot Bavaria 31 Cruiser Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Vitenskapelig sett helt feil. Man eldes senere jo raskere man beveger seg. Beveger man seg med lysets hastighet eldes man ikke i det hele tatt. Det er vel relativt... Når det gjelder lydløse seilbåter kontra bråkete motorbåter er vel det også relativt, all den tid det finnes forskjellige motorer. Jeg har en Marna 2-syl bensinmotor i snekka. Når jeg drar den ned på tomgang og slenger ut makrelldorga er den ikke lydløs, men den bråker heller ikke. Lyden er nærmest som balsam for sjelen. Nå skal det sies at jeg antageligvis har litt bensin i blodet.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Har også hatt en slik flott snekke, 23 fot byggd i Vikkilen 1945 med 2 cyl marna 8-12 HK var kjekt med duffeturer i fjorden. Men når du seiler så langt til havs er det kun bølgene mot skrog og evt litt fra vinden du hører all bakgrunns-støy fra verden rundt deg er borte. Den hører du fint langs kysten, Og Stillehavet er enda stillere. når du kommer et stykke ut. Men vi er ikke alle like,. Ha en flott helg i støy eller stillhet. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 (redigert) De ligger nå i stavanger. Og jeg ser utav info på nettet at det er Sjefen sjøl som er på tur med sine egen 65 foter, + Den norske 55 foteren ,Sito. De ligger ved oljemuseumet. --------------- De skal være med på båtustillingen inne i Vågen i Sandnes til neste helg. 27-29 April http://www.stavangerbaatmesse.no/ ------------------- The Fleming 65 was introduced in mid 2005 in response to a strong demand for an intermediate Fleming between the 55 and the 75. Her layout is very similar in concept to the 55 but the 65, being around 70% larger in displacement, offers much more interior and deck space than her smaller sibling. Fleming Yachts decided to retain hull number 1 to evaluate her design performance as a well-found cruising yacht as well as providing a test bed for new equipment. Since commissioning in 2005 Tony Fleming has cruised VENTURE more than 20,000 miles along the West Coast of North America from La Paz, Mexico to Juneau, Alaska, back down the Coast to the Sea of Cortez, to the Galapagos Islands, through the Panama Canal, up the East Coast into the Hudson River, Erie Canal and the St. Lawrence Seaway. Along the way Tony has provided the yard with valuable feedback and suggestions that have been incorporated in the 65 production line. In 2009 Tony Fleming took delivery of his new 65, VENTURE II, in Southampton, UK. This vessel incorporates the latest in systems technology and a variety of design refinements. Thanks to Tony's extensive testing and evaluation of these refinements, several new items are now available on production models. We are very proud that a panel of thirteen judges from the Internationally respected 'Yachts' magazine voted the Fleming 65 best yacht in her class, worldwide, for 2006. Tony Fleming and his daughter Nicky, went to Cannes to receive the trophy. As of February 2010, 24 Fleming 65s have been built at the highly regarded Tung Hwa yard in Taiwan, which has built every Fleming yacht since they were introduced in 1985. Basic Specifications LOA 65' 19.8m LOA (w/swim and anchor platforms) 71'3" 21.7m LWL 59'2" 18m Beam 18'8" 5.7m Draft 5' 1.5m Air Draft (to top of arch) 22'11" 6.9m Displacement 133,500lbs 60,555 kg Fuel 1700US gal 6435 litres Water 400 Us gal 1514 litres Redigert 20.April.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxen Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Goretex klær bråker vel like mye i motorbåt? Goretex?? Vi bruker da blå bleser, halstørkle og grå bukser med knivpress, samt hvite seilersko!! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Vi bruker da blå bleser, halstørkle og grå bukser med knivpress, samt hvite seilersko!! Javel, det er du som er tvillingbroren til "blomster-Finn" Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxen Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Javel, det er du som er tvillingbroren til "blomster-Finn" Har du ikke sett IF reklamen? "Sikt på den billigste". :lol: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristian_H Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 poenget var vel egentlig at seilere MÅ heller ikke bruke goretex klær :rolleyes: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Goretex?? Vi bruker da blå bleser, halstørkle og grå bukser med knivpress, samt hvite seilersko!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Tror seilere går flere timer for motor enn en helplaner da jeg ytterst sjeldent ser de med duken oppe Det er en vri på Mantra 1 som lyder: "Jævla seilbåter som alltid går for motor". Skulle de formaste seg til å seile innaskjærs kommer Mantra 2: "Jævla seilbåter som alltid seiler der det er trangt". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
FM 8-12 Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Greia er vel at det er kinkig å seile innaskjærs å folk flest vil ikke utadkjærs å er skapmotorbåtere..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.