Jump to content

Dieselfylling på båt i Larvik?

oivindg

Recommended Posts

Velkommen til Baatplassen :thumbsup:

Kan du ikke bare fylle opp tanken med avgiftsfri diesel mens den står på bilen? Tipper det er stasjoner langs veien der nede, som selger avg.fri diesel. Hvis ikke så får man vel fylt i Stavern?

Takk!

Bilen kommer med Colorline fra Hirtshals, og drar tilbake til Hirtshals så snart båten er løftet av, så han har nok ikke lyst til å kjøre til noen bensinstasjon. :) Men Stavern og Ula er bra tips. Jeg må uansett ta en prøvetur for å sjekke om alt er som det skal være før jeg går innover Oslofjorden, så da passer det vel greit å gå til Stavern, tenker jeg.

Øivind

• 1 måned senere...

Det har vært en del forsinkelser med båten, men nå ser det ut som den kommer til uka. Tankbilsjåføren jeg ble tipset om (Egil Lysnes), var imidlertid et blindspor. Han ville helst ikke fylle på båter lenger.

Er det noen som har tips om andre som kan komme med tankbil med diesel til Larvik havn?

Øivind

Erfarer at det å få tankbil på kaia i Søndre vestfold er plundrete.

De jeg har spurt har sagt nei, fyller ikke til fritidsbåter, grunnet faren for søl.

Om du får noen til å komme. pls legg ut navn og telefon.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Iflg www.op.no i dag så har det vært problemer med å få fyllt tanken i Stavern i år. Skal visstnok løse seg f.o.m. kommende helg (pinse), men sikker kan man jo ikke være. Ula er bankers hvis du skal den veien, men de har jo ikke døgnåpent så sikkert lurt å ringe på forhånd for å være helt sikker. Det står tlf.nr på døra også - de kommer og åpner/fyller på forespørsel.

Redigert av Ronald (see edit history)

Hva skjer i Stavern?

Service nivået i gjesthavna har etter hva jeg har forstått kun gått en vei, og det er nedover..

Bunkers anlegget åpner ikke før siste helg i Mai? I tillegg har de i årevis hatt noe av de høyeste prisene på diesel i hele landet.

Blitt for vant til at turistene kommer uansett?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Tja, akkurat hva som skjer i Stavern vet jeg ikke. Men jeg vet i alle fall at dersom planene holder (er ikke 100% ajourført) så blir det ølservering f.o.m. kommende helg på marinaen i Ula. Så kanskje kan det bli starten på noe turist-lekkasje fra Stavern til Ula, siden de har både bensin, diesel og kos ;-) på plass der?

Time will show...

Redigert av Ronald (see edit history)
Svart (redigert)
Erfarer at det å få tankbil på kaia i Søndre vestfold er plundrete.

De jeg har spurt har sagt nei, fyller ikke til fritidsbåter, grunnet faren for søl.

Ja, en av sjåførene mente det ble søl fordi luftingen på tankene ikke holdt tritt. I følge ham fyller tankbilen mye fortere enn pumpene i en marina. Men jeg innbiller meg at jo større tanker en har, jo bedre er luftingen. Er det noen her som har (2x) 6-800 liters tanker og har prøvd å fylle med tankbil?

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Ronny, er det forskjell på bilene? Av det jeg har klart å finne av info om min båt, skal det ikke være noe problem å fylle fra bil. Når jeg hører om tankbilsjåfører som har problem med søl lurer jeg på om det er på båter med mindre tanker, eller om det er noen biler som er mer egnet til å fylle fritidsbåter?

Øivind

Hører jo om mange andre som fyller fra tankbiler. Flere båter med moderat tank kapasitet som går sammen for å få mengde rabatt etc.

Er det forskjellige typer på fyllingspistoler på disse bilen, for å redusere trykket? vil selvfølgelig ta lengre tid med mindre trykk?

Viste ikke at det var noe problem før jeg begynte å lete etter tankbil selv.

Da var svarene. Nei vi fyller ikke til fritidsbåter mer grunnet faren for diesel søl.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...