oivindg Startet 6.April.2012 Del på Facebook Startet 6.April.2012 Hei Min første post etter å ha lusket rundt her en tid. Jeg venter en båt (på bil) til Larvik etter påske, og lurte på om det er noen muligheter for å få fylt dieseltankene i Larvik før jeg går båten hjemover? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 (redigert) Velkommen til Baatplassen Kan du ikke bare fylle opp tanken med avgiftsfri diesel mens den står på bilen? Tipper det er stasjoner langs veien der nede, som selger avg.fri diesel. Hvis ikke så får man vel fylt i Stavern? Redigert 6.April.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
camera Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Diesel får du fyllt både i Stavern og Ula. Mannskapet på Redningsskøyta i Stavern har full oversikt over åpningstidene. Sitér dette innlegget Turen er over når jeg kommer til land ! Link to post
oivindg Svart 6.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2012 Velkommen til Baatplassen Kan du ikke bare fylle opp tanken med avgiftsfri diesel mens den står på bilen? Tipper det er stasjoner langs veien der nede, som selger avg.fri diesel. Hvis ikke så får man vel fylt i Stavern? Takk! Bilen kommer med Colorline fra Hirtshals, og drar tilbake til Hirtshals så snart båten er løftet av, så han har nok ikke lyst til å kjøre til noen bensinstasjon. :) Men Stavern og Ula er bra tips. Jeg må uansett ta en prøvetur for å sjekke om alt er som det skal være før jeg går innover Oslofjorden, så da passer det vel greit å gå til Stavern, tenker jeg. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Hva slags båt har du kjøpt deg ? Tom Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 (redigert) Det er en Fairline Targa 43 fra 1998. Snakket med noen hyggelige karer i Hølen båthavn i dag. De tipset om en kar med tankbil som pleide å komme til havna med diesel. Får ringe ham etter påske. Redigert 7.April.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Det har vært en del forsinkelser med båten, men nå ser det ut som den kommer til uka. Tankbilsjåføren jeg ble tipset om (Egil Lysnes), var imidlertid et blindspor. Han ville helst ikke fylle på båter lenger. Er det noen som har tips om andre som kan komme med tankbil med diesel til Larvik havn? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
færd Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Du kan prøve: Smith's Brensel Reidar O Bakkane 33 12 52 25 Grøttinglia 5, 3261 Larvik Mobil: 901 72 285 Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Takk skal du ha! Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Mariell Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Erfarer at det å få tankbil på kaia i Søndre vestfold er plundrete. De jeg har spurt har sagt nei, fyller ikke til fritidsbåter, grunnet faren for søl. Om du får noen til å komme. pls legg ut navn og telefon. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ronald Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) Iflg www.op.no i dag så har det vært problemer med å få fyllt tanken i Stavern i år. Skal visstnok løse seg f.o.m. kommende helg (pinse), men sikker kan man jo ikke være. Ula er bankers hvis du skal den veien, men de har jo ikke døgnåpent så sikkert lurt å ringe på forhånd for å være helt sikker. Det står tlf.nr på døra også - de kommer og åpner/fyller på forespørsel. Redigert 22.Mai.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Bare for å underbygge min henvisning til Østlands-Posten i forrige innlegg - her er linken. Redigert 23.Mai.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Hva skjer i Stavern? Service nivået i gjesthavna har etter hva jeg har forstått kun gått en vei, og det er nedover.. Bunkers anlegget åpner ikke før siste helg i Mai? I tillegg har de i årevis hatt noe av de høyeste prisene på diesel i hele landet. Blitt for vant til at turistene kommer uansett? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ronald Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Tja, akkurat hva som skjer i Stavern vet jeg ikke. Men jeg vet i alle fall at dersom planene holder (er ikke 100% ajourført) så blir det ølservering f.o.m. kommende helg på marinaen i Ula. Så kanskje kan det bli starten på noe turist-lekkasje fra Stavern til Ula, siden de har både bensin, diesel og kos ;-) på plass der? Time will show... Redigert 23.Mai.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 (redigert) Erfarer at det å få tankbil på kaia i Søndre vestfold er plundrete.De jeg har spurt har sagt nei, fyller ikke til fritidsbåter, grunnet faren for søl. Ja, en av sjåførene mente det ble søl fordi luftingen på tankene ikke holdt tritt. I følge ham fyller tankbilen mye fortere enn pumpene i en marina. Men jeg innbiller meg at jo større tanker en har, jo bedre er luftingen. Er det noen her som har (2x) 6-800 liters tanker og har prøvd å fylle med tankbil? Redigert 24.Mai.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Ronny S B Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Diesel fylling av fritidsbåter er lite inntektst bringene og tid krevene med mye ansvar Og selfølgelig i helger, Eller etter vanelig arbeidstid. Men i vanelig arb tid mulig Mvh R S bakkane Smiths brendsel Larvik Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 (redigert) RonnyS B: Vanlig arbeidstid intet problem. Kontakter deg til høsten. 2-3 båter i Sandefjord, vil tro samlet vi trenger minimum 2500 ltr Redigert 27.Mai.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
oivindg Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Ronny, er det forskjell på bilene? Av det jeg har klart å finne av info om min båt, skal det ikke være noe problem å fylle fra bil. Når jeg hører om tankbilsjåfører som har problem med søl lurer jeg på om det er på båter med mindre tanker, eller om det er noen biler som er mer egnet til å fylle fritidsbåter? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Bitteliten Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Problemet er at trykket i slangene fra tankbil er stort. De er beregnet for å fylle store tanker. Det krever god lufting på båtens tank. Uten det tar det laaaang tid å fylle samt at faren for søl er stor. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 (redigert) Hører jo om mange andre som fyller fra tankbiler. Flere båter med moderat tank kapasitet som går sammen for å få mengde rabatt etc. Er det forskjellige typer på fyllingspistoler på disse bilen, for å redusere trykket? vil selvfølgelig ta lengre tid med mindre trykk? Viste ikke at det var noe problem før jeg begynte å lete etter tankbil selv. Da var svarene. Nei vi fyller ikke til fritidsbåter mer grunnet faren for diesel søl. Redigert 27.Mai.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.