Jump to content

høl i huet med krom og dill på båtmotor?


Superkul

Recommended Posts

ingen som svarer i prosjektråden min så da prøver jeg her med nytt emne

 

driver og lurer og titter på ebay og det finnes så mye gromt av krom og stash til vp 271 altså chevy 350 maskin

men er det lite holbart i maritimt miljø?? blir det rustflekker med engang??

hadde vært fint med nylakka motor med kromma ventildeksler etc

noen som har erfaringer??

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er tøft med bling på motoren, men disse delene man får kjøpt. er chromet. og vil holde dårlig i maritimt miljø. er du nøye og passer på at det er tørt og rent i maskin rommet, samt polerer noen ganger i løpet av sesongen, vil det holde en stund, synes forøvrig at du har gjort et godt valg av motor,

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Det kommer vel an på hva metall som er krommet?

Syrefast stål inneholder mer krom enn andre metaller (feks rustfritt)

 

Men syrefast er jo fint mulig å holde blankt også, men så var det dette med å blande metaller om hverandre da..

Det som skrus fast i motor osv. bør vel være av samme metall, for å unngå galvanisk korrosjon..

Link to post
Share on other sites

Har du tenkt å senke motoren din under vann? Ellers går det utmerket med rustfritt/syrefast sammen med alle de andre metallene du finner i en motor.

 

Synes ellers at bling er fint på båt, men ikke bare i motorrommet. Blankpolert syrefast i alle beslag og duppeditter over vannlinjen og marin bronse under vannlinjen.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...