Superkul Startet 6.April.2012 Del på Facebook Startet 6.April.2012 ingen som svarer i prosjektråden min så da prøver jeg her med nytt emne driver og lurer og titter på ebay og det finnes så mye gromt av krom og stash til vp 271 altså chevy 350 maskin men er det lite holbart i maritimt miljø?? blir det rustflekker med engang?? hadde vært fint med nylakka motor med kromma ventildeksler etc noen som har erfaringer?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Jeg synes det er tøft med bling på motoren, men disse delene man får kjøpt. er chromet. og vil holde dårlig i maritimt miljø. er du nøye og passer på at det er tørt og rent i maskin rommet, samt polerer noen ganger i løpet av sesongen, vil det holde en stund, synes forøvrig at du har gjort et godt valg av motor, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 takk for det - ja det er nok en grunn til man ikke ser showmotorer i normale båter får vel nøye meg med nylakkert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Bling Bling Bling Bling SUPERBLING Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Hva med å klarlakke over krommede deler? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 (redigert) Da får du nok avskalling av lakken. Galvanisk overflatebehandling av stål, eloksering av aluminium og syregrunning før epoksi og polyurethanlakk. Mattsliping mellom lagene. Men for all del, akryl er mye brukt og er veldig lettvint. Redigert 7.April.2012 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen1978 Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Det kommer vel an på hva metall som er krommet? Syrefast stål inneholder mer krom enn andre metaller (feks rustfritt) Men syrefast er jo fint mulig å holde blankt også, men så var det dette med å blande metaller om hverandre da.. Det som skrus fast i motor osv. bør vel være av samme metall, for å unngå galvanisk korrosjon.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 (redigert) Har du tenkt å senke motoren din under vann? Ellers går det utmerket med rustfritt/syrefast sammen med alle de andre metallene du finner i en motor. Synes ellers at bling er fint på båt, men ikke bare i motorrommet. Blankpolert syrefast i alle beslag og duppeditter over vannlinjen og marin bronse under vannlinjen. Redigert 8.April.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Espen1978 Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Alt kommer an på hvor lenge en vil ting skal vare, jeg ville ikke brukt edlere metall på deler som festes til motoren.. det er det "uedle" metallet som går først. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Å klareloksere burde holde en god stund? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.