Tor Eirik Startet 14.Januar.2005 Del på Facebook Startet 14.Januar.2005 Noen som har gode tips og råd til trekk og stopping på seter som må tåle en del vann? Har noen glassfiberseter som er uten stopping og trekk. Problemet er jo å unngå at alt trekker vann og man blir "blaut i rauva" =) Hva er den beste måten å sammenføye sømmene? og eventuelt andre tips&triks! ?? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Noen som har gode tips og råd til trekk og stopping på seter som må tåle en del vann? Har noen glassfiberseter som er uten stopping og trekk. Problemet er jo å unngå at alt trekker vann og man blir "blaut i rauva" =) Hva er den beste måten å sammenføye sømmene? og eventuelt andre tips&triks! ?? <{POST_SNAPBACK}> For å få det til må du bruke noe som ikke trekker vann. Skai skulle vel gjøre nytten samt impregnering av sømmene... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tor Eirik Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Skai skulle vel gjøre nytten samt impregnering av sømmene... <{POST_SNAPBACK}> Hvilket middel bruker du til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Hvilket middel bruker du til dette? <{POST_SNAPBACK}> Et godt impregneringsmiddel på slike ting er den "såpa" en får kjøpt for å impregnere foreks. "fjellreven klær". Ellers har Lars_H et annet fantastisk middel til slikt, og det er en stump av et stearinlys som kan gnis over sømmene. Stearin inneholder bl.a parafin og har en god impregnerende virkning. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tor Eirik Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Hmm.. vi får teste det! Eller rettere sagt min mor får teste det! Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Ang fyll i setene... fins det noe annet enn vanlig "madrass-fyll"?? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Ang fyll i setene... fins det noe annet enn vanlig "madrass-fyll"?? <{POST_SNAPBACK}> Da må du velge noe med "mye mer" lukkede celler og ikke vanlig skumgummi. Dette finnes men jeg vet ikke hvor, jeg har sett det i praksis og denne "skumgummien" trakk ikke vann. Den føltes hardere enn vanlig skummgummi men den gjørde nytta i båten som jeg så den i. Du før høre med en "båt utstyrs forretninger" de kan sikkert hjelpe deg med å finne dette. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tor Eirik Svart 15.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2005 Da må du velge noe med "mye mer" lukkede celler og ikke vanlig skumgummi. <{POST_SNAPBACK}> Noen som vet hva noe slikt heter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Januar.2005 Del på Facebook Svart 15.Januar.2005 Hei. Har hørt om noen puter som kalles "Kapok" puter og som ikke skal suge fuktighet. Jeg har forstått det slik at det er fyllstoffet som er "kapok". Noen som vet noe mer om dette? Tror Malfix selger slike sitteputer. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mats Svart 15.Januar.2005 Del på Facebook Svart 15.Januar.2005 Ang fyll i setene... fins det noe annet enn vanlig "madrass-fyll"?? [/quote hør med Porolon dom kanske har den sort som er brukbar Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Har hørt om noen puter som kalles "Kapok" puter og som ikke skal suge fuktighet. Jeg har forstått det slik at det er fyllstoffet som er "kapok". Noen som vet noe mer om dette? Tror Malfix selger slike sitteputer. Kapok er opprinnelig en eller annen form for naturfiber, den suger kanskje ikke vann, men du verden hvordan en kapokpute kan holde på vann. Det er ikke et egnet produkt til stopp i bøtteseter. For å tette sømmene kan en forsøke Aqua- Sure, som kan fås i dykkebutikker. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Kapok var fyllstoff i Forsvarets soveposer på 70 og 80- tallet, så alle som har hatt fornøyelsen av å campe i grønt vet hvordan disse fungerte. Grei når den var tørr, sein å få tørket igjen hvis den ble våt. Anbrfaler at du bruker noe annet til puter ute ombord i båt! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Tor Eirik Svart 16.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Jeg kan vel kanskje prøve med vanlig porolon og heller satse på å få sømmene 100%... Men jeg er uansett litt redd for at uansett hvor tett jeg får det så vil det trekke litt vann... Noe lignende sitteunderlag da? Fins det noen myke og gode slike "plast"-stoff? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 (redigert) En mulighet er at du sjekker med en produsent av båtstoler. Om du tar kontakt med www.seasit.no og spør etter Steinar får du sikkert hjelp. De har også komplette stoler - her er en som er støpt i plast med puter. (Oj - det bildet ble STORT - jeg legger ut linken i stedet) http://www.seasit.no/boat_hires/nice.jpg Seasit leverer til Nidelv og Windy bl.a. Redigert 16.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 14.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Litt for ekslusive seter det der... Skal ta bilder av stolene neste gang jeg pusser, så kan dere få se hvordan min ser ut. Kanskje noen har et bra tips til hva jeg skal gjøre med dem... =) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Hei. Har hørt om noen puter som kalles "Kapok" puter og som ikke skal suge fuktighet. Jeg har forstått det slik at det er fyllstoffet som er "kapok". Noen som vet noe mer om dette? Tror Malfix selger slike sitteputer. Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Kapok skal være kokos-fiber. Trekker til seg vann og kan bli fryktelig våt og ubehagelig og ta vledig lang tid å tørke, men skal (om jeg husker riktig fra gamle dager) ikke trekke så mye at putene synker og skal tåle å ligge fuktige med saltvann uten å råtne eller få spesiell vond-lukt. Mine "båtputer" (de vet, sånne koselige blå med hvite snorer i siden) er med kapok. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.