magnumlars Startet 7.April.2012 Link til dette innlegget Startet 7.April.2012 Har nettopp gått til anskaffelse av Ipad3 (the new iPad) for mellom Anna å bruke denne som navigeringsassistanse. Til min forundring finn eg ikkje navionics i appstore. Er det ikkje komme på markedet navigasjonsappar for den nye ipaden enda? Har navionics for android og kan tenke meg det samme for ipaden. Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Finner ingen til min ipad 2 heller, så jeg tror ikke det er ny padde som er problemet. Meg bekjent er alle iPad 2 applikasjoner også kompatible med treeren. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Jeg har da navionics på min I-pad.. mulig jeg brukte app'n for I-phone Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Finner ingen Navionics applikasjoner for marin navigasjon til iPhone heller nå, selv om jeg også mener jeg har sett det tidligere. Kan de ha blitt trukket fra App Store? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Er det dette du ser etter? http://www.inavx.com/ GeirT Sitér dette innlegget Geir Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Jeg trodde Navionics laget applikasjoner selv, og ikke bare kart. På hjemmesidene nevner de en iPad app, men App Store-linken leder til noe annet hos meg. Mulig den ikke er tilgjengelig i norsk App Store. Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Sovidt eg kan sjå er det ikkje dekning for Norge i inavx som ligg ute i AppStore Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Joda, hvis du ser på Navionics-kartene under "Charts and Coverage", så ser du at både 44XG, 45XG og 49XG dekker hele eller deler av Norskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Nei eg gjer ikkje det ser du, for eg får ikkje opp navionics sine marinekart i AppStore. Inavx sine kart dekker kun us and a ... Sitér dette innlegget Link to post
Disease Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 I alle dager. Jeg søkte da på Navionics for en uke siden og fikk opp Navionics Marine Europe. Nå får jeg bare opp Ski kartene. Merkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Mulig det er fjernet, ser det fortsatt finnes på"marked" med dette er for android.. Kanskje en bør kjøpe det før det forsvinner derfra også.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Nei eg gjer ikkje det ser du, for eg får ikkje opp navionics sine marinekart i AppStore. Inavx sine kart dekker kun us and a ... Aha. Jeg gikk inn på websidene, og der fant jeg de. Dette er forvirrende. Først nå skjønner jeg ingen ting! Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Er det slik at det pr dags dato ikkje finnast maritime navigasjonsappar (som er brukbare) til Ipad?? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 ..ikkje finnast maritime navigasjonsappar (som er brukbare) til Ipad?? Vurdert iSailor? Har både Navionics og iSailor selv. Liker bedre kartene i Navionics, også hastigheten er bedre enn iSailor. Men iSailor har den vidunderlige muligheten for kurs opp og har også en del andre fordeler. Blant annet opplever jeg iSailor som mer oppdatert og detaljert når det gjelder havner og lignende her i området. Så for min del blir Navionics brukt mest, men kjører ofte iSailor i bakgrunnen og benytter meg av mulighetene der når det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 (redigert) gå på app store og søk navionics hvis du ikke finner det må du selge ipadden og kjøpe deg en 55 tommer eller meget sterke briller, evnt kikkert Redigert 7.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Vurdert iSailor? Har både Navionics og iSailor selv. Liker bedre kartene i Navionics, også hastigheten er bedre enn iSailor. Men iSailor har den vidunderlige muligheten for kurs opp vurdert og trykke på den røde pilen nederst til babord, samme som finn min posisjon ???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
magnumlars Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 gå på app store og søk navionics hvis du ikke finner det må du selge ipadden og kjøpe deg en 55 tommer eller meget sterke briller, evnt kikkert Takk for saklig svar. Joda eg finn navionics, eg får faktisk 5 treff når eg søker etter navionics i appstore. Problemet er at dette ikkje er marinekart, men eit eller anna slags skikart. Eg veit ikkje kva du driv med, men eg spenner i alle fal sjelden på meg langrennski for å krysse fjorden (når det er isfritt) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 det var faktisk veldig sakelig - jeg fikk meg ipad 3 4g for et par uker siden og finner du ikke navionics sjøkart der har dem tatt det bort og det tviler jeg på - dem legger heller på prisen jeg kjøpte det og det kostet 170 kr pluss/minus og jeg fant ut ved prøving at kartet snur så fint som snus når man trykker på den røde pilen KURS OPP ikke vet jeg men kanskje en skitur er på sin plass??? koselig med ski i påsken da Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ibiza 1 Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Marineversjonen av navionics er ikke i app store nå. Er kjapt gjort å sjekke det. Det har visst skjedd før at det er tatt vekk midlertidig - i forbindelse med store oppdateringer og/eller prisøkninger. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 vurdert og trykke på den røde pilen nederst til babord, samme som finn min posisjon ? Jeg er ikke ute etter å finne min egen posisjon, men at kartet snur seg den veien jeg går med båten. På Navionics Europe HD finnes ikke denne funksjonen, kun nord opp. Noe som gjør at om jeg er på vei sørover går den røde pila mot meg, altså ikke den veien baugen peker. På akkurat det området er iSailor Navionics overlegen, men klart, man venner seg til det meste, også måten Navionics gjør ting på. Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 det var faktisk veldig sakelig - jeg fikk meg ipad 3 4g for et par uker siden og finner du ikke navionics sjøkart der har dem tatt det bort og det tviler jeg på - dem legger heller på prisen jeg kjøpte det og det kostet 170 kr pluss/minus og jeg fant ut ved prøving at kartet snur så fint som snus når man trykker på den røde pilen KURS OPP ikke vet jeg men kanskje en skitur er på sin plass??? koselig med ski i påsken da Då er du heldig trur eg, for i min appstore eksisterar det ikkje. Ski har eg forøvrig ikkje hatt på føtene sidan ein skuletur på Geilo i 1993 og det er ikkje noko savn :) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 (redigert) Jeg er ikke ute etter å finne min egen posisjon, men at kartet snur seg den veien jeg går med båten. På Navionics Europe HD finnes ikke denne funksjonen, kun nord opp. Noe som gjør at om jeg er på vei sørover går den røde pila mot meg, altså ikke den veien baugen peker. På akkurat det området er iSailor Navionics overlegen, men klart, man venner seg til det meste, også måten Navionics gjør ting på. vet ikke om jeg kjøpte HD versjon men trykker jeg på den røde knappen kommer det til syne en V ut fra den røde pila og kartet snur og vender - kanskje det er noe feil på kartet mitt og det funker slik vi alle ønsker den??? nå har kjerringa tatt med paddda og er på helgebesøk hos mormoren sin men i mrg skal jeg fanken meg ta bilde eller helst film av den Redigert 7.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Då er du heldig trur eg, for i min appstore eksisterar det ikkje. Ski har eg forøvrig ikkje hatt på føtene sidan ein skuletur på Geilo i 1993 og det er ikkje noko savn :) da er vi 2 ,siste gangen jeg hadde på ski var vannski og forrige gang jeg hadde normale ski på beina spjæret jeg kne og alt kjøttet hang og slang mens selve skåla var ute og trakk luft hahaha skal som sagt se etter appene også når kjerringa kommer hjem i morgen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Honduras Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Ser ut som alle Marine-app'ene er trukket både fra norsk og amerikansk app-store. Står ingenting på Navionics hjemmeside. Dette er merkelig. Tenkte på å oppgradere fra Iphone til iPad versjonen før påske, men fikk ikke rotet meg til å gjøre det. Får ikke fram noen kommentarer ved å google heller, så dette må være gjort nå nylig. Kan jo være at de har trukket den for å legge ut en ny iPad3 kompatibel versjon over påske. For ille om den bare er borte... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 jeg kjøpte det og det kostet 170 kr pluss/minus Det høres ut som iPhone-varianten. Navionics Marine Europe HD (for iPad2) kostet ca 450,- når jeg sjekket i forrige uke. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.