Haba Startet 7.April.2012 Del på Facebook Startet 7.April.2012 (redigert) Her trenger jeg hjelp. Trodde jeg forsto sjøkartsymboler tålig bra, men nå skorter det. Har Navionics Europe HD kart på min Samsung Galaxy 10:1 nettbrett, men det er symboler jeg ikke forstår så papirkartet skal nok konsulteres. Det jeg lurer mest på er noen røde symboler som likner symbolet for skvalpeskjær, men der de er plassert vet jeg ikke at det finnes noen skvalpeskjær, men kanskje grunner som ligger dypere. Navionics selv kaller dem "rocks". Noen som kan komme med en oppklaring ? Redigert 7.April.2012 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 (redigert) Slik jeg har forstått det er symbolene Navionics kaller "rocks" merket av på to måter. Den ene måten er for "rocks" som ligger under vann (samme om det er 3m eller 68m under vann, de står markert likt), disse symbolene er røde. Noen lignende symboler, nesten helt like, bare mørkere rødfarge/rødere viser til skvalpeskjær. Egentlig litt toskete måte å merke på synes jeg, skulle vært en mulighet for å slette de "grunnene" man ikke trenger bekymre seg for. Steiner som ligger på 50m dyp bekymrer meg lite. Noe annet gjelder steiner på 2m dyp, men disse blir dessverre angitt likt i kartet. Så for å være sikker må man jo trykke på selve symbolet, så gå inn i menyen man får opp og først da finne ut hvor dypt denne steinen ligger. Litt tungvindt Redigert 7.April.2012 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 (redigert) Slik jeg har forstått det er symbolene Navionics kaller "rocks" merket av på to måter. Den ene måten er for "rocks" som ligger under vann (samme om det er 3m eller 68m under vann, de står markert likt), disse symbolene er røde. Noen lignende symboler, nesten helt like, bare mørkere rødfarge/rødere viser til skvalpeskjær. Egentlig litt toskete måte å merke på synes jeg, skulle vært en mulighet for å slette de "grunnene" man ikke trenger bekymre seg for. Steiner som ligger på 50m dyp bekymrer meg lite. Noe annet gjelder steiner på 2m dyp, men disse blir dessverre angitt likt i kartet. Så for å være sikker må man jo trykke på selve symbolet, så gå inn i menyen man får opp og først da finne ut hvor dypt denne steinen ligger. Litt tungvindt Takker for svar og er enig med ovennevnte. Har nå sett nærmere etter. Det jeg sikkert vet er skvalpeskjær (always above water)har ikke rødfarge og de andre rødfargede må jeg, som du sa, inn i menyen for å finne dyben til. "Knotet!" Redigert 7.April.2012 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Noen som har klart å fjerne disse "rocks" symbolene? Utrolig irriterende at de skal bli markert som grunner når de ligger på 100m dyp! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.