John_Kr Startet 14.Januar.2005 Del på Facebook Startet 14.Januar.2005 Hei Folkens Har meldt meg inn i Redningsselskapet og fikk regning i dag. I "gamle dager" gikk folk til banken for å betalt sine regninger, slik er det ikke i dag. Folk betaler over nettbank. På regningen til Redningsselskapet er det et Medlemskort/bevis som vi skal ta med oss når vi er ute å seiler. Dette korte skal "stemples" av banken, men slik fungerer det ikke i dag. Regner med at dette "stemplet" greier jeg meg uten etter som jeg har betalt over nettbank og går da ut i fra at Redningsselskapet har oversikt over sine medlemer. Stemmer dette. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Skandiabanken har et valg "Oblat for medlemskort", da får man tilsendt en selvklebende remse som kan limes på kortet. Regner med at andre banker har tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Går ut ifra at de fleste tele/nettbanker kan levere kvitteringsoblat. Da får du tilsendt ett oblat som viser at du har betalt og som limes på medlemskort e.l. Iallefall gjør min bank dette ( selvfølgelig mot ett "mindre gebyr" ) Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 det kan du helt sikkert. Men det kan ved betaling i nettbanken bestilles et oblat som kan klistres på kortet. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Hebbe Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 På regningen til Redningsselskapet er det et Medlemskort/bevis som vi skal ta med oss når vi er ute å seiler. Dette korte skal "stemples" av banken, men slik fungerer det ikke i dag. Du kunne vel bare "huket av" at du ville ha tilsendt "kviteringsoblat" for å lime på kortet ditt... (Pris i min bank for denne tjenesten er kr 5,-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ingar Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 (Pris i min bank for denne tjenesten er kr 5,-) Gratis i Skandiabanken... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Medlemskort i RSSR/NSSR Hei Folkens Har meldt meg inn i Redningsselskapet og fikk regning i dag. I "gamle dager" gikk folk til banken for å betalt sine regninger, slik er det ikke i dag. Folk betaler over nettbank. På regningen til Redningsselskapet er det et Medlemskort/bevis som vi skal ta med oss når vi er ute å seiler. Dette korte skal "stemples" av banken, men slik fungerer det ikke i dag. Regner med at dette "stemplet" greier jeg meg uten etter som jeg har betalt over nettbank og går da ut i fra at Redningsselskapet har oversikt over sine medlemer. Stemmer dette. <{POST_SNAPBACK}> Hva har du meldt deg inn i sa du ? RSSR ? NSSR ? Redningsselskapet ? Eller rett og slett Kystpatruljen ? Makan til samrøre er det lenge siden jeg har sett !! Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Hvis du har meldt deg inn i Kystpatruljen vil du i tillegg få årets klistermerke til og ha på båten. Dette er vel også et godt bevis på betalt medlemsskap? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
John_Kr Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Hva har du meldt deg inn i sa du ? RSSR ? NSSR ? Redningsselskapet ? Eller rett og slett Kystpatruljen ? Makan til samrøre er det lenge siden jeg har sett !! <{POST_SNAPBACK}> Samrøre eller ikke er jeg ikke sikker på... Nå skal ikke jeg legge meg ut på en super diskusjon på dette da jeg ikke har så mye greie på dette, men jeg skrev ren avskrift av de papirene jeg fikk fra Redningsselskapet. Regnet med at båtfolk forstod at det var Redningsselskapet jeg mente. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Samrøre eller ikke er jeg ikke sikker på... <{POST_SNAPBACK}> Redningsselskap = NSSR: medlemskap der gjerne av ideeler årsaker, har kanskje ikke båt engang? Kystpatruljen: den delen under redningsselskapet som er til fridtidsskippere RSSR: 'registeret' Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Regnet med at båtfolk forstod at det var Redningsselskapet jeg mente. Joda, drar den litt lenger jeg.Jeg trodde nok du mente Medlemskap i Redningsselskapets Kystpatrulje. Men bland for all del ihverfall ikke RSSR inn i dette. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Men bland for all del ihverfall ikke RSSR inn i dette. <{POST_SNAPBACK}> RSSR = sikkerhets- og småbåtregistret. Oppfattet. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Plomma I Svart 14.Januar.2005 Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Behøver ikke kvitering for betalt medlemskap, et par dager etter du har betalt har selskapet registrert dette , må du ha assistanse sjekker de bare medlemsnummeret og får fort greie på om du har betalt eller ikke. Klistremerkene kommer jo sammen med regninga.... Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
John_Kr Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2005 Behøver ikke kvitering for betalt medlemskap, et par dager etter du har betalt har selskapet registrert dette , må du ha assistanse sjekker de bare medlemsnummeret og får fort greie på om du har betalt eller ikke. Klistremerkene kommer jo sammen med regninga.... <{POST_SNAPBACK}> Se der - slik er det. Det kommer sikkert noe annet dill også. Takk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 7.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 (redigert) Hvor lang tid tar det fra man har meldt seg inn som medlem i NSSR til man blir tilskrevet med diverse info? Meldte meg inn før jul. Redigert 7.Februar.2005 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Whistler Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Hvor lang tid tar det fra man har meldt seg inn som medlem i NSSR til man blir tilskrevet med diverse info? Meldte meg inn før jul. <{POST_SNAPBACK}> Medlemspakken med klistremerker, havnebok og diverse "sysaker" pleier å dukke opp i løpet av mars/april. Eventuellt dukker bladet redningsskøyta opp i postkassa di før den tid. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
John_Kr Svart 7.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Medlemspakken med klistremerker, havnebok og diverse "sysaker" pleier å dukke opp i løpet av mars/april. Eventuellt dukker bladet redningsskøyta opp i postkassa di før den tid. <{POST_SNAPBACK}> Takk for infoen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.