Hans Chr Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Har vært regn hver gang vi har vært på hytta, men denne helga var det sol fra skyfri himmel. Så jeg fikk bunnsmurt og tettet diverse gamle fuger på overbygget som jeg tror har ledet vann inn i båten. Med hjelp av en kraftig traktor med firehjuls trekk og lessapparat drog vi båten ut på fjæra sjø og så var det bare å sitte å vente til floa kom og båten fløt. Starta motoren å satte den etter en liten stund i revers. Og så bar det bakover. Tok en liten prøvetur inn i Lonkanfjorden, og det ser ut som alt fungerer fint. Er ingen ulyder fra giret nå når den er i vannet. Men det var mye vann i olja på giret. Har byttet den to ganger, men den er enda litt hvit. Men det fungerer nå bra syns jeg. Jeg fikk ikke gått båten hjem til Stokmarknes i dag siden det har vært tett tåke hele dagen. Men hvis den letter til i morgen så tar jeg meg en tur over fjorden å henter den. Er litt engstelig for dieseldyr, har prøvd å suge ut fra bunnen av tanken med ei lita pumpe jeg har. Men det kommer bare ut diesel. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Hans Chr Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Gikk båten hjem i går. Var en spennende tur, tok det rolig og holdt meg rundt 1100 omdreininger. Var mye bårer ute på havet. De verste var rundt 1 meter høye. Men jeg syns båten klarte seg fint. Skjønner ikke helt hvorfor folk sier at den er ustabil. Selvfølgelig var det litt vugging. Men den retter seg fort opp. Så jeg syns den oppførte seg bra. Brukte 1 time og 15 minutter på turen som var ca 18 kilometer. Her er en liten filmsnutt fra turen Bilde av den i båthavna, passer ikke helt inn blandt pene day og cabin cruisere. Men jeg syns nå den er litt føff. Litt maling så blir den mye penere... En ulempe som jeg ser nå er at båten er så framtung at det samler seg ca 4-5 cm med vann bak styrhuset før det renner ut bake. Tettingen i styrhusveggen er ikke tett så vannet renner fram i styrhuset. Ikke noe problem å tette, men litt dumt at det samler seg vann. Men det får nå være. Er bare i gi full gass noen sekunder så renner det ut. Regner ned at det blir pussing og maling av skrog og overbygg fram mot høsten. Er og noen slanger som bør byttes fra tanken, og så får jeg ikke fred før jeg har rengjort tanken. Er livredd for dieseldyr. Var en liten tur å fisket i dag med min datter på 8 år. Fikk en liten torsk, og 6 makreller. Det syns hun var gøy! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.