vigzy Startet 8.April.2012 Link til dette innlegget Startet 8.April.2012 Planer om å kjøpe en 25 fot plastsnekka.m overbygg i tre,men er ikke fornøyd m løsning på sitteplasser akter. Nå er et bare to rette benker uten ryggstø langsetter ripa, med 6 sitteplasser, og ingen sitteplass rett bak. Ønsker goood sittesrilling for to, ok tittestilling for fire! Salong bak-aktig..... Tenker meg utformet i tre, kansje Lagringsplass under.... Noe som lar seg gjøre greit? Problemer m å legge te bilde..... Ta kontakt, jeg sender! Hva må man regne i kostnader på sånt? Praktisk og greit, ikke no luksus! Noen som har ide? På forhånd takk. Vigzy Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Du kan i utgangspuntet få akkurat det du vil men med fagfolk vet jo de fleste at det du vil ha kommer til å koste skjorta.Og så er det dette med liksom å holde leveringsavtaler som du kan skyte en hvit pil etter. Gjør det heller selv alt sammen og gjør bruk av det alle her inne kan hjelpe deg med Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 pris avhenger jo litt av materialvalg osv, men en flink snekker som fortrinnsvis har litt erfaring med båtinnredning er ikke så lenge om en slik jobb. vet ikke hvor du bor men hvis du regner ca 400kr + mva hvis du ikke bor i tjukkeste oslo så bør du finne en som kan utføre jobben. si det tar 3-5 dagsverk inkl alt en sånn jobb innebærer så har du jo et pekepinn. at håndverkere er svindyre og aldri holder avtaler er jo noe alle vet? flott at noen holder sånne holdninger i live! Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
vigzy Svart 9.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Bilder av prosjektet kommer her, håper jeg: Som dere ser er sittegruppen bak heller kjedelig.... Noen som har forslag til ny løsning? Lurer ellers på om noen har erfaring med båt av denne typen? Tenker da spes på løsningen med treoverbygg.... Har egentlig sverga på aldri å kjøpe trebåt, men vil dette være å kjøpe "trebåt", som i "beste opplevelsen jeg hadde med trebåten min var da jeg solgte den"....? Ser ikke for meg at det kan være allverdens av arbeid å holde det litte treverket som er det..... Noen tanker der ute? Mvh vigzy Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 pris avhenger jo litt av materialvalg osv, men en flink snekker som fortrinnsvis har litt erfaring med båtinnredning er ikke så lenge om en slik jobb. vet ikke hvor du bor men hvis du regner ca 400kr + mva hvis du ikke bor i tjukkeste oslo så bør du finne en som kan utføre jobben. si det tar 3-5 dagsverk inkl alt en sånn jobb innebærer så har du jo et pekepinn. at håndverkere er svindyre og aldri holder avtaler er jo noe alle vet? flott at noen holder sånne holdninger i live! Det er faktisk en realitet at håndtverkere er som du beskriver. Men for å være snill og siden solen skinte i to sekunder på meg nå så er det jo unntak, men da skal man jo virkelig få lete også. Og dette med å holde slike holdninger i live klarer de utmerket godt selv Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Med plastskrog og overbygg i tre har du en båt som er tett nedenfra, men lekk ovenfra! Et av de største problemet med en trebåt er jo å holde regnvann ute, og dette problemet vil du få med på kjøpet her. Ikke et kjemnpeproblem kanskje, men den vil kreve mer vedlikehold og være vaskeligere å holde tett enn en ren plastbåt ja. Den benkeløsningen der er ikke så dum som du tror, og en U-benk blir ikke nødvendigvis så praktsik som du tror. En U-ben gir deg en ekstra sitteplass, men mindre benplass enn det er nå. Så selv om det blir flere seter er det ingen plass til bena! Det er ikke uten grunn at få såpass små båter har U-sofa. Jeg ville ha prøvd ut dagens løsning en stund før jeg hadde forandret noe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.